19e april 2012

2012-04-19 | 10:31:25
Fick en fråga här om dagen hur det går med de där 8veckornas hårdträning? Haha. KUL. Nej men pga att jag föll av aragorn och skadade höften + resa + sjukdomar så har jag knappt hunnit träna någonting utan istället försöker jag komma igång nu på måndag ifall jag är frisk då.

Annars, som den viktväktare jag är så är jag noga med att gå ner långsamt. Jag vet att om man går ner för fort så går man upp lika fort igen. Därav köper jag inte hela den här "soppdieten" och de andra när man bara dricker. För så fort du sedan äter något så kommer du gå upp i vikt. Och kroppen mår inte alls bra av det. Går man ner för fort så hänger huden oftast inte med heller, vilket gör att man blir "lösare" i huden istället för tajtare. Därför strävar jag alltid att gå ner i långsamt tempo.

Sedan December 2011 har jag t.ex gått ner ca 6kg. Alltså har jag gått ner 6kg på ca5 månader vilket jag tycker är helt klart godkänt. Och ju mer man går ner, desto segare är det att gå ner yttligare lite till. Förstår ni vad jag menar? Så just nu står jag rätt stilla, men så fort jag kan börja träna så kan det nog gå ner lite till.

Något mer som är smart med viktväktarna är att ha delmål, småmål som man har på vägen. Och vid dessa kan man bestämma en grej att belöna sig med. T.ex när jag når mitt första delmål får jag köpa de där skorna osv. Mitt första delmål är 59kg, det är nått innan nästa helg skulle jag tro. Då VAR min belöning att köpa byxorna, som jag dock köpte i London. Så jag får komma på något annat kul. Men 59 är mitt första delmål, sen är det bara att sätta nya.

Så fort jag kommer igång mer LOVAR jag att ni ska få följa mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback