8e augusti 2012

2012-08-08 | 14:20:45
Saknaden är nog den hemskaste känslan någonsin, för den går oftast inte att göra något åt. Den bara är där och tynger ner än så otroligt mycket. Det spelar ingen roll om man inte träffade personen varjedag när den var hos än. Bara känslan av att inte kunna träffas på hur länge som helst, känslan av att nej hon är faktiskt inte bara ett samtal eller en 20 minuters promenad bort, hon är på andra sidan jordklotet. Så sinnersjukt långt bort ifrån mig.. Det är så konstigt att tänka så, att medans jag sitter här i mitt rum och tittar på regnet så är hon ute och testar sina vingar.
 
Jag om någon vet hur extremt svårt och tufft det är att åka iväg själv. Jag vet hur det känns att vara ensammast i hela världen (iallafall som det känns). Jag vet hur det känns när alla i ens "nya familj" sover, och man ligger vaken och tänker på allt man känner att man missar. Alla utgångar, hemligheter, alla band som blir starkare.. man lämnas liksom utanför och det känns som att man aldrig kommer komma tillbaka till det man lämnade.
 
Och jag kan säga det att ja, min jobbigaste period efter usa var när jag kom hem. Folk var sura för att jag kom hem, jag hade inte så många att vända mig till och jag var en helt annan människa. Negativt blev det tyvärr då, olle har berättat hur inåtvänd jag var. Jag hade liksom lämnat min pippi långstump karaktär i samma stund som jag kom till min värdfamilj för första gången och jag hade blivit blyg, tyst och grå. Som tur är fann jag sedan lycka i olika personer och föremål och de har gjort att jag kämpat tillbaka min pippi roll. Jag är inte den människan som satte mig på ett plan mot new york, jag är en stakare person, en positivare person.
 
Nog om mig, tillbaka till min älskade älskade älskade ellinore, tänk att du är så långt ifrån mig. Du är sån himla bra och stark person, låt ingen få dig att tro något annat. Du är unik och perfekt, precis som du är. Och jag är stolt över att du vågar detta. Så njut av allt, kick some asssss och låt ingen trycka ner dig. För jag älskar dig, ända till månen och tillbaka.
 
 

Kommentarer
Postat av: Elli

Åh fy bubblan va du är fin min älskade ewwe-pewwe! känns skönt att jag säkert har dig där på andra sidan jorden, och att du alltid får mig att må bra! Älskar dig så inåt norden! <3

Svar: puss du är bäst i världen!!
ewelina anzelius

2012-08-09 @ 01:48:29
URL: http://ellinorehellrin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback