18e december 2012

2012-12-18 | 12:58:00

Ni måste bestämma er, för alla kan. Kan jag – Kan DU !
Först och främst så måste vi hitta ett mål med träningen. Sätt er nu ner och skriv ner vad det är som ni vill uppnå med eran träning. Vad vill ni få för resultat? Hur vill ni förändra eran hälsa? Hur mycket tid vill du lägga ner på att förändra dig själv till det bättre? Den sista frågan är en viktig fråga, ja hur mycket tid vill du egentligen lägga ner på att lyckas att nå dina mål? Om svaret är en timma per dag så borde ni tänka om lite. Vill ni få resultat, så måste ni ständigt att ha detta i åtanke, varje gång ni äter, varje gång ni tar ett beslut om ni ska ta bilen eller benen. Allt spelar stor roll i vad vi gör i vardagen.

Om man exempelvis börjar träna en timma tre gånger i veckan men fortfarande äter onyttigt, inte tänker på något speciellt mål eller något sådant så kommer man tyvärr inte att få resultat lika snabbt. Det gäller att lägga ner sin själ i det. Börjar du träna tre gånger i veckan så kan du i alla fall lägga om kosten lite, så att du blir nyttigare i din vardag. Oftast så blir kosten nyttigare då man börjar träna eftersom att man vill ha resultat snabbare.

 

Det bästa med att träna är att man känner sig så bra efteråt. Jag vet hur svårt det är att sätta igång, men tro mig, det känns så underbart bra efter en vecka, man kan vara stolt över sig själv och verkligen känna sig friskare och lättare. Jag vill att alla människor ska må bra med sina kroppar, att man vågar visa sig på stranden med bikini, att man inte skäms över att ha kjol/klänning bara för att man inte gillar sina ben. Ni måste bärja gilla era kroppar, ta tag i eran kost och träning ifall ni inte tränar. Ni kan inte bli förvånade ifall ni inte är nöjda med era kroppar och tycker synd om er själva bara för att ni äter godis/chips och kakor 24/7 . Ni måste tänka framåt, hur kommer jag att må om jag äter den här sk*ten varja dag och hur kommer jag må och trivas med mig själv om jag istället tar en frukt eller gör en god sallad? – en fråga som tål att tänka på!

 

Jag vill att ni alla från och med idag inte äter något onyttigt fram till helgen, att vara onyttig en dag är OK om man klarar av det! Om du känner att du blir hur sötsugen som helst ifall du ätit det en dag, ja då kanske det inte är bästa iden att göra det. Försök försök försök att verkligen kämpa, ni vinner ingenting på att tycka synd om er själv, för egenltigen är det ingen annan som kommer att bry sig, ingen annan kommer att säga åt er ifall de tycker att ni äter för mkt. Ni måste ta det beslutet själva och verkligen KÄMPA! För jag vet hur svårt det är att inte äta. Men jag vill inte att ni ska sluta äta, bara byta ut alla sötsaker mot nyttigare saker. Ersätt alla dåliga kalorier med nyttiga fetter, frukt, långsamma kolhydrater. Bli mätta och belåtna när ni har ätit en måltid(lagom mätta) så att ni inte behöver någon efterrätt. tro mig, man måste inte ha efterrätt och fika varja dag. Fika gärna, men fundera på ifall niverkligen, måste ta den där kakan, räcker det inte bara med en kaffe??

 

Hoppas att ni förstår vad jag försöker att säga er, jag vill att ni alla ska må bra, inte bara nu, men även längre fram i livet. Det är dags att rycka upp sig, det är dags att starta om på nytt, besluta sig vad som ingår i ens vardag och vad som inte gör det. Jag vill att ni gör det nu, bestäm er. En gång för alla. Och nu betyder det inte att ni aldrig kommer att äta godsaker igen, såklart man ska unna sig. Men kom ihåg, lagom är bäst och just lagom med kakor chips mm dvs godsaker är lagom en gång i veckan, i alla fall för dem som vill få en sund och välåemde kropp.

Glöm inte att ni kan, det är som jag många gånger innan sagt ni själva som bestämmer era liv. Ingen annan, kom ihåg det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback