1e december 2012

2012-12-01 | 12:14:02

Familjen har varit hos polisen flera gånger. Tillsammans med polisens utredare har de tittat på den övervakningsfilm som nattklubben Puls övervakningskamera registrerat. Där ser man Jimmy Höög Aronsson lämna lokalen. På bilderna är han uppenbart berusad och han går därifrån ensam utan jacka.

 

Mycket folk i rörelse
Nu vädjar Jimmys mamma Liselott Aronsson om att de som varit i området vid den tiden ska höra av sig.

 

- Det var ju löningshelg och mycket folk i rörelse. Dörrvakten ser att han går därifrån ensam och såg ledsen ut, klockan 03.08, utan jacka, säger hon.

- Det är nästan nollgradigt så om någon ser en person i bara skjorta borde det ju sticka ut, tillägger hon.

- Jag tycker att någon borde sett något. Polisen på plats, taxibilarna, fiskare, tidningsbuden... Det är julbordstider så det var mycket folk ute, säger Liselott Aronsson.

 

Hon har, tillsammans med Jimmys pappa Jörgen, letat överallt där Jimmy kan tänkas ha en koppling. Bland annat har de letat vid hamnen, Marby, Unnerstad, Lindö och runt Strömmen. De områden de sökt igenom är de som Jimmy brukar eller har brukat besöka.

 

Leta enda chansen
- Och han brukar gå Slottsgatan till Kungsgatan på vägen hem, det har jag frågat tidigare. Att leta är den enda utvägen, säger Liselott Aronsson.

 

När NT pratar med Liselott Aronsson är hon märkbart tagen av den senaste tiden. Sökningarna har varit slitsamma.

- Jag har alltid trott att ovissheten skulle vara det värsta. Jag vet att Jimmys pappa Jörgen tycker det, säger hon.

- Men jag känner hopp så länge de inte hittar honom. Det finns hopp. Det finns hopp om att han ska komma tillrätta.

 

/Norrköpingstidningar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback