21a februari 2012

2012-02-21 | 20:35:05
Jag köpte min ponny-pojk som 4 åring då han inte kunde så mycket mer än skritta och trava samt dålig galopp. Nu har är han 9år och har tävlat LA-hoppning och LB-dressyr. Jag är så stolt över honom, att jag liksom är den (tillsammans med syster & mor) som lärt honom allt han kan.

Hursomhelst, när man rider in unghästar så gäller det att kunna alla små trix som kan hjälpa än på vägen. Så jag tänkte dela med mig lite av mitt bästa tips.

Då jag har en häst som förr (och ibland även nu) var väldigt orolig och tittig av sig så fick jag lära mig det smarta tipset att så fort han jag känner att han stelna lite när man rider så sänker jag ena handen och pillar honom på manken med lillfingret. Det sitter i från när hästarna var föl då ston pillade med mulen på sitt föls manke för att lugna ner den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback