9e mars 2012

2012-03-09 | 23:37:33
Såg att jag hade fått lite frågor i bloggen som jag missat, så svarar på det här:


hur är det nu efter usa?

Just nu ser det ut som så att jag har lite förträngt att jag var där. Jag har kontakt med några av vännerna där. Men annars har jag lite suddat ut det. Tog bort mina värdföräldrar från facebook här om dagen. Jag mår rätt bra just nu, jag är långt ifrån samma person som jag var när jag åkte. (har iofs inte bara med usa-resan att göra. hänt mycket senaste halvåret). Så just nu tar jag det lugnt, gör saker jag tycker är så förbannat kul. Så som träffar mina helt underbara vänner, hänger i stallet, tränar och träffar nya, underbara människor.

har du kvar samma vänner som innan?

jag har kvar samma vänner, sen kan jag inte säga att jag har kvar de lika starkt. Vissa stöttade mig inte riktigt i processen att komma hem. Sen beror det på mycket annat också. T.ex. att min klass har tillsammans satt upp en musikal som har gjort de sjukt starta tillsammans. Så att såklart har man inte samma "plats" som innan. När jag var "en i gänget". Men det är väl så det är. Dock har jag tagit all min extra tid till nytta och fått tillbaka kontakten med gamla vänner. Vilket gör mig så himla glad!

hur blev det med skola?
Då min skola är lite speciell så gick det inte att jag skulle börja som ingenting hade hänt. Jag går en scen och musiallinje där projektet i 3:an handlar om att sätta upp en musikal tillsammans. Man delar upp arbetsuppgifterna. Någon skriver manus, någon regisserar, någon fixar smink osvsov. Denna musikal har premiär i december (tror jag det var?) så när jag kom hem från usa så hade de redan kommit så långt i den processen att jag inte kunde hoppa in. Men jag läser just nu 3 ämnen i veckan. Naturkunskap, musikteori B och kultur-och-idéhistoria. Så de slipper jag läsa sen.

har du jobb?

Jag jobbar 1-2ggr i veckan på pappas kontor. Hjälper till med inköp, städning och sånt. Inte så mycket men det ger iallafall lite extra pengar då jag inte får studiebidrag. Hoppas på ett bra sommarjobb! Har även planer på eget företag över sommaren.

ångrar du din resa,vad var bra vad var dåligt?

Jag ångrar inte min resa. Dock ångrar jag att jag valde organisationen som jag valde. Jag är glad att jag åkte, man såg så sjukt mycket grejer och upplevde så otroligt många nya saker. Saker en vanlig svensk aldrig upplever. Men jag klararde inte av att vara så instängd som jag var. Att vara tvungen att komma hem varje dag efter skolan för att ta hand om min "lillebror" istället för att gå med i klubbar / hänga med kompisar. Det blev för mycket och jag kom så himla mycket utanför i skolan just för att jag inte joinade några team. Medans de andra utbytesstudenterna va med i cheerleading, volleyboll osv så åkte jag bara hem. Och eftersom att de hotade mig när jag ville byta familj så tycker jag fortfarande att jag gjorde helt rätt att åka hem. Jag har inte ångrat mig en sekund. Visst va det jävligt synd att det försvann så mycket pengar. Men pengar finns det gott om, det kommer alltid nya!



Det verkar vara rätt många frågor som ni undrar över hela usa resan (och kanske annat också?). Man kanske skulle ha en liten frågestund. Jag får tänka på den, inget kul att ha frågestund om det typ bara är 3st som ställer frågor.

Kommentarer
Postat av: Linn

hihi, det är en gammal telefonautomat!

2012-03-10 @ 00:24:24
URL: http://linnlyback.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback