8e november 2012

2012-11-08 | 10:18:00
vad går du för utbildning? tar du studenten till sommaren? :)
 

Haha, förbered er på en novell.. Men såhär ligger det till;

- Efter att jag slutade nian så började jag på film och musikgymnasiet linjen scen och musikal. Detta var och är världens bästa skola och jag har träffat många vänner för livet där. Men när trean skulle börja så blev jag rastlös och bestämde mig för att ta ledigt ifrån skolan i 1år och åka till usa.
 
När jag kom hem därifrån var jag inte alls sugen på att gå tillbaka till den skolan, och gå 1år med en klass jag kände kanske 2st i och ta studenten med människor som kanske inte betydde någonting. Så jag började kolla omkring på andra linjer.
 
Då hittade jag linjen som jag går på nu, Djurparkslinjen på Realgymnasiet. Men denna linje var ny för i år, så om jag ville börja den så var jag tvungen att börja ettan. Sagt och gjort, nu går jag 1a ring på realgymnasiet.
 
Jag trivs som fisken i vattnet, älskar min utbildning, älskar alla lärare och mina fina klasskompisar. Så nu har jag hittat rätt. Så jag kommer ta studenten om tre år, men den som väntar på något gott.
 
Jag ser heller ingen stress med att ta studenten, jag vet ändå inte riktigt vad jag vill göra sedan. Och ni som känner mig vet vilket planeringsfreak jag är, så att ta studenten utan någon framtidsplan skulle rubba min balans totalt.
 
 
Jag har nog aldrig ångrat att jag gjort det här valet, det var självklart ett svårt val. Men så länge man lyssnar på sin magkänsla kan det aldrig bli fel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivit Evelina så skönt att du vet vad du vill
kram moster...

2012-11-08 @ 11:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback