5e september 2012

2012-09-05 | 16:08:00
Sitter just nu på min nya dator och det känns bra. Nu står jag i valet och kvalet att köra både på HP datorn som jag fick av skolan och min älskade MAC som är xantal större tumm än denna, eller låta min älskade MAC så lite semester under dessa tre år. BESLUTSÅNGEST X435. Annars går denna dator rätt bra, kommer emot konstiga knappar 24/7 och vet inte riktigt hur man gör saker och ting. Men har fått experthjälp så nu är allt nödvändigt installerat och klart. 
 
Tänkte passa på att visa er bilder på det nya stallet, om det skulle vara intressant? Aja. Intressant eller inte, här kommer de. 
 



Kommentarer
Postat av: Madde

Hej, jag letar efter stallplats i Norrköping och såg att du också gjort det nyss. Det nya stallet ser jätte fint ut! Varför blev det Stall Mörtnäs till slut? Vad tyckte du om Skärlunda och Resebro? Tycker själv att det är viktigt med bra hagar, ridvägar, paddock och ridhus.

Svar: Hej, Jag tycker att skärlunda är för "strikt" - så åkte inte ens och tittade på det. Och resebro hade ingen skugga i sina stora platta gräshagar vilket jag gärna vill ha under sommaren. Samt så var det fullt i det nya stallet och det gamla stallet tyckte jag var för trångt.Det som är bra med Mörtnäs är att det är nytt, man får vara med och påverka hur man vill ha allt, det är bra klättringshagar för hästarna, det är ett snyggt stall, allt är nytt, det är PayNjumps en gång i månaden och det är tillåtet att ta dit egna tränare om man skulle vilja. Det är härlig stämning, det är knappt några utsläpp/insläpp/fodingar - bara ca 2-3 i månaden. Japp, vi har stått på mörtnäs i ca 3veckor nu och jag stortrivs! Nybyggt ridhus, FULLT med bra skogsvägar (långa galoppsträckor osv) och mycket bra paddock. Otroligt bra hindermaterial, man får hoppa när man vill och man får vara med på hoppträning varje torsdag om man vill, för 100kr/gången om man står där.
ewelina anzelius

2012-10-15 @ 12:15:27
Postat av: Madde

Tack för svaret, det låter väldigt bra, ska ringa och prata med stallägaren så får vi väl se ;-)

Svar: Gör så, lycka till med allt :)
ewelina anzelius

2012-10-22 @ 14:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback