17e april 2013

2013-04-17 | 23:03:00
Förlåt men jag blir så trött på samhället just nu. Ingenting irriterar mig så otroligt mycket som cola light människor som går till gymmet - skriver om det på facebook, springer 5 min på löpbandet och drar därifrån för att sitta hemma och äta avocado och sen gör proteinchokladbollar.
 
Misstro mig inte, jag tycker verkligen att det är super bra att folk tar hand om sin kropp. Jag är super glad att få sällskap på gymmet och jag älskar sallad. Men jag menar snälla.. nu har det gått lite för långt. Jag menar, vi blir inte tjockare av en onyttig måltid och vi blir inte smalare av en nyttigare.
 
Men på riktigt, VEM dricker cola light? Som till och med är SÄMRE för kroppen än vanlig cola. Vem göra chokladbollar med proteinpulver? Man äter väl förfan inte chokladbollar för att vara nyttig? Man äter det för att det är gott. GOTTTT.  Man måste ju leva också. Jag och en vän till mig satt och pratade om det här för någon vecka sedan - både han och jag blev otroligt irriterade bara av att prata om det.
 
Jag menar, jag äter också sallader och äggfrukostar. Men jag går aldrig på bio utan att köpa godis, jag unnar mig saker på helger, blir jag sugen på donken en torsdag - ja då går jag och köper det. Jag äter när jag är hungrig, vad jag är sugen på, tills jag är mätt - men jag använder sunt förnuft.
 
Det handlar inte längre om sunt förnuft när det gäller träning och kost, utan det handlar om vem som är bäst. Vem som går ner mest kilo, vem som oftast äter sallader, vem som oftast är på gymmet, vem som äter mest osvosv.. Och sluta att tänka på att jämföra er med varandra och lägg ner med hetset.
 
 
Jag har valt HÄLSOSAM istället för smal. Sluta tävla och jämföra er med varandra och gör det för din skull.

Kommentarer
Postat av: Stina

WORD, på riktigt! Har tänkt på det så länge nu och irriterar mig bara mer och mer på alla jäkla bilder på insta där folk gör proteinfluff och posar på gymmet i massa smink och bara sportbh. att vara hälsosam handlar inte uteslutande om hur många kalorier man inte käkar eller hur många timmar man spenderar på gymmet, det är en balansgång mellan det fysiska och det mentala. och mitt psyke mår jääävligt bra av en pizza då och då ;)

Svar: hahaha u go girlfriend!! :D
ewelina anzelius

2013-04-18 @ 13:43:17
URL: http://jesuis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback