5e april 2013

2013-04-05 | 14:12:32
TIPS 
 
Ätardag
Vet ni att det är bra för kroppen att ha en ätardag i veckan? Då man får äta exakt vad man vill. Det är bra för att det sätter igång magen och matsmältningen super mycket och gör att magen fortsätter att arbeta hårt flera dagar efter. Istället för att äta mindre och mindre och nyttigare och nyttigare, tillslut så måste inte magen ens jobba för att bryta ner maten. Så för att öka förbränningen, ha en ätardag i veckan. 
 
Tro inte på reklam
Det är mycket bättre att dricka vanlig cola än cola light/zero. För vanlig cola innerhåller naturliga saker som kroppen faktiskt är van vid och har rätt lätt att bryta ner. Men light och zero gör de massa reklam för, just för att den ena inte innehåller socker och den andra inte innehåller några kalorier. Men både socker och kalorier är naturligt för kroppen att få i sig. Istället för dessa ämnen har de i massa konstgjorda saker för att få smaken så lik vanil cola som möjligt. Men de här konstgjorda sakerna har kroppen super svårt att bli av med. Det är alltid lättare att förbränna 1l cola än 1l cola light/zero.
 
LEV
Är det något jag har väldigt svårt för så är det när folk blir helt blinda av träningen och bara fokuserar på träinngen och kosten. Visst jag tränar och ja jag tänker på vad jag stoppar i mig. Men vill min mage ha en cheeseburgare och massa pomme på en tisdag, då brukar den faktiskt få det. Ett mål gör dig inte tjock. Att träna och leva hälsosamt är bra, men håll det på en bra nivå och glöm inte att leva. 
 
 
Ta reda på fakta själv
Jag har, som dotter till en PT samt viktväktararbetare (?) lärt mig att inte tro på alla reklamer och vad alla säger om vissa produkter. Dels kan det vara okunskap men det kan också handla om att produkten i sig har ett bra rykte och bra reklam. T.ex. vet ni att naturgodis oftast är onyttare än vanligt godis? Det beror ju såklart helt på vilka bitar man jämför. Men om man räknar kalorier/points/whatever, så är vanligt godis bättre. 
 
 
Ni har blivit lite aggresiva på senaste tiden, så får väl passa på att säga att jag är inget proffs. Jag delar bara med mig om vad jag har upplevt, märkt och lärt mig under mina år. Ni gör precis hur ni vill med de, vi alla fungerar olika när det gäller kost och träning. 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

svar; ja verkligen :)

2013-04-05 @ 14:20:53
URL: http://idajennysofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback