4e februari 2013

2013-02-04 | 20:43:46
Ni gör mig så himelskt glada - vet ni det? MUMS på er! Iallafall, jobbet gick bra (= det var helt tomt), på vägen hem åkte jag förbi joline och lämnade lite överraskningar innan det blev hem och använda promenadbandet för första gången.
 
Betyg?  4 av 5 - jag tycker helt klart om det. 1h om dagen är mitt mål, eller nej. Det är inte ett mål utan ett måste. Satte datorn framför bandet och kollade på ett avsnitt av glee, så himla skönt att bara gå och svettas utan att stå och räkna sekunderna. 
 
När jag var klar var bastun i perfekt temperatur, så dusch och bastu fick det bli. Fixade även en flaska med citronvatten som jag drack under tiden. Vet ni att citron är super nyttigt? 
 
Det är bra för så otroligt många grejer. Acne, celluliter, eksem, baksmälla, näsblod, halsont, solsveda.. osv.. (undrar ni hur så kolla runt på google lite, det här hittade jag om acne:  Koka upp 1 l vatten, koka ordentligt innan du låter det svalna till 40 grader. Täll då i 2 msk honung och saften från en citron. Tvätta hyn morgon och kväll.) 
 
Bara genom att äta citronen som den är så hjälper den till:
- Dålig andedräkt
- Magbesvär
- Munsår
 
Men framförallt så krymper citronen magsäcken. Om man under flera dagar dricker citronvatten så kommer din mättnadskänsla öka och du kommer inte kunna äta lika mycket. Vilket är en bra grej när det gäller att gå ner i vikt! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! vad nice det där med citroner! Jag tänkte bara, vet du något om det då måste vara riktiga citroner? Eller går det lika bra med såndär gul citron-grej som du visa att du köpte i ullared? Inte alltid jag har citroner hemma. Vad använder du? :) kram!

Svar: Jag använder mig av den gula citron-grejen. Mycket smidigare då det är svårt att få ut saften ur en vanlig citron ;) Ha det bra, kram!
ewelina anzelius

2013-02-04 @ 21:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback