28e januari 2013

2013-01-28 | 14:19:48

Dagens första pass på actic är klart, blev 40 min intervallträning innan det bärde av mot idrottslektionen. Veckans läxa är att under 7dagar räkna ut kaloriintag och kaloriuttag. Så nu är det räkning som börjar. Vem vet, kanske funkar så bra att jag fortsätter med det? Hittat en kanon app på telefonen som heter "shape up", så den + run keeper + stegräknare förgyller mina dagar just nu!

Annars då? Sitter på jobbet och chillar lite. Efter jobbet blir det actic med Joline och sen hem - packa väskan - och mot Joline igen. Mysigt! IKVÄLL BOKAR VI RESAN!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej, jag har läst din blogg ett bra tag nu (jättebra blogg! :)) och detta är första gången jag kommenterar. Jag vill verkligen varna dig för att börja räkna kalorier. Det är VÄLDIGT lätt att bli extremt besatt av det, och att hela ens tillvaro kretsar kring hur många kalorier man stoppar i sig och gör av med är ett rent helvete.
Skriver detta för att jag led av en ätstörning i många år, har inte tagit mig ur den helt och ibland halkar jag tillbaka, men jag försöker kämpa emot. Har haft perioder då jag ätit 500-800 kCal per dag och gjort av med över 1000, och varit jättestolt över mig själv. Detta skadar bara kroppen.. Min ämnesomsättning är helt rubbad p.g.a. detta.
Hoppas att du gör det på ett hälsosamt sätt om du ändå bestämmer dig för att börja med att räkna.

Vänliga hälsningar, Malin.

Svar: åh. så himla himla gullig du är. Vad starkt av dig att dela med det! Ska absolut tänka på det och inte försöka fixera mig så mycket på just siffrorna utan bara se det som en skoluppgift. Tack. Vilken varm människa du verkar vara malin! Kram på dig!
ewelina anzelius

2013-01-28 @ 22:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback