24e juli 2013

2013-07-24 | 11:54:00
(utdrag från isabellas "egoboost!")
 
  • Lär dig acceptera dig själv.
Ingen kan vara perfekt, det är bara att inse. Även om du skulle lyckas träna dig till drömkroppen, få hyn sammetslen eller få ett tjockt hårsvall så skulle du ändå hitta något annat att klaga på och ha komplex över. Inse att det är lika bra att försöka acceptera dig själv.
 
  • Du förbättrar din självkänsla när du accepterar dig själv.
När du accepterat dig för den du är så är det en bra start till att skaffa stark självkänsla. För att kunna jobba med din självkänsla måste du acceptera att "så här ser jag ut". Nästa steg blir sedan att faktiskt tycka om det du ser.
 
  • Du slipper ha ångest för komplexen eftersom du inte bryr dig och du får mer energi att lägga på allt roligt i livet.
När man lider av komplex och utsätter sig själv för situationer där man måste tänka på dem, som när jag befinner mig på stranden, så går det åt otroligt mycket tid just till komplexen. Den tiden och energin hade man istället kunna lägga på att faktiskt njuta av livet! För min del att koppla av i solen på stranden med mina vänner.
 
  • Du blir en bra förebild för dina vänner eller syskon.
Om du är en sådan som pratar om dina komplex så kan jag garantera att dina vänner eller syskon påverkas av det du säger, särskilt om deras självkänsla är låg. Då riskerar du att få dem att känna likadant, börja titta kritiskt på sig själv och få komplex. Försök att inte påverka din omgivning negativt utan istället positivt! Om du accepterar dig som du är kan du vara en bra förebild och få dina vänner, syskon och andra runt dig att känna likadant. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback