7e september 2013

2013-09-07 | 13:45:50
Mästerfotografen Gith Anzelius har varit i farten igen: 
Hah, andra bilden är tagen precis i slutet av den ökade traven, därav att jag sitter bakåtlutad som en liten råtta. hah!  Hur gick det då? BRA. Jag är nöjd över min insats. Aragoen var inte alls så fin som han varit på passen hemma, men klockan var tidig och han har inga stabila nerver den där plutten. Detta ledde till att han inte ritkigt var framme för skänkeln och då istället hamnade bakom lod och blev lite framtung. Programridningen är jag nöjd över, jag fick en 4 (jäävla skrittdel, råkade pusha honom för mycket så han takta) och resten var 6-7 vilket känns bra och rättvist.
 
Däremot fick jag 5a på både hästens form och hästens framåtbjudning - den siffran tar man gånger två när man räknar ihop slutpoängen vilket gör att jag förlorade mycket på det. Men jag fick 7 på korrekthet samt på mitt arbete. Så jag är nöjd. Nu har jag lite att träna på tills nästa tävling då mitt mål är att slå poängen jag fick nu. Jag struntar ofta lite i placeringar och sånt, eftersom att jag rider mot stora dressyrhästar med min hopponny så känns det dåligt att jämföra sig. Jag tävlar mot mig själv men leder det till placering så tackar jag ju inte nej till det. Tror jag låg 3a (?) när jag lämnade tävlingsområdet, men sista stark var vid tolv typ - så vi åkte hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback