27e augusti 2013

2013-08-27 | 20:41:00
Svante-mannen, min älskade bebis. 
 
Svante är alltså unge till en av katterna som har bosatt sig själv i vårat stall. Hans mamma är alltså inte tam och håller sig gärna inte i stallet när det är folk där. Vi vet inte säkert, men det verkar vara två kullar vid samma tillfälle, en med tre ungar och en med två. Svante kommer nog från de med tre, då de tre är betydligt mindre än de andra två. Varför svante i sin tur är hälften så stor och utveckad som sina bröder/systrar vet vi inte. Allt vi vet är att han troligtvis inte skulle överleva kylan i stallet plus att han kunde inte äta själv, vilket de andra kunde. 
 
Vi chansar på att Svante var två veckor nästan exakt när vi hämtade hem honom, i måndagskväll efter en smskonversation med stallägaren. Sedan i måndags har han börjat spinna, börjat tvätta sig, kissat utanför lådan en gång, lärt sig lapa mjölk själv - han utveckas varje dag! 
 
Han är världens finaste lilla katt, han är väldigt mammakär just nu och skriker såfort han inte får vara med mig. Om jag släpper ner honom på golvet så springer han efter mig vart jag än går - hur söt? Han sover med mig under täcket och han väcker mig lite vid sju tiden, då tar jag ner honom från sängen och han går direkt till lådan och kissar, sen kommer han tillbaka så sover vi lite till innan han piper och är hungrig. Han är världens duktigaste lilla misse som älskar att följa med överrallt och få vara med. Han ligger i detta nu innanför min onepiece och spinner. 
 
Aja. ni fattar nog att jag älskar den här pojken som om han vore min egna son. Men nurå? Han blir mer självständig för varje dag som går och inom några veckor kommer han inte behöva mig längre. Vad händer då? Det är faktiskt inte bestämt än. Såklart skulle jag vilja ha kvar honom, han är ju min lilla pojk. Men hur kul kan han ha det på linnevägen? Vi har tomt och skog, men vi har också en bilväg där det kommer rätt många bilar. Vi har inte bestämt hur vi ska göra än, det skär i hjärtat hur det än blir. Men jag lovar att hålla er uppdaterade om hur vi gör. Men det finns tre alternativ, vi tar honom tillbaka till stallet, vi omplacerar honom eller vi behåller honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback