3e januari 2013

2013-01-03 | 11:33:00
2013 börjar skarpt, det är full rulle när allt väl sätter igång. Lite mindre än 1 vecka kvar på lovet sen kör vi.
 
Måndagar,
kommer se ut så att jag troligtvis får lite sovmorgon, om jag inte bestämmer mig för att åka till gymmet innan skolan. Annars börjar jag 11 med 1h idrottslektion. Där efter blir det att hämta ut mat, sätta sig i bilen och åka till jobbet för att jobba 14-19. Sen hoppas jag att jag hinner dra till gymmet en sväng, lite därför jag valde Friskis och svettis, de har pass ända till klockan nio. Bra skit! Så då ska jag till gymmet en sväng.
 
Tisdagar,
Blir det upp tidigt för att ta hand om min ponny innan jag börjar skolan. Så om jag är i stallet vid åtta så borde jag hinna. Ta hand om den sötingen, åka hem och byta om och ha mig för att sen åka till skolan för 1h mentorstid (hoppas på att få slippa den framöver). Samma sak där så blir det direkt till jobbet och jobba 14-19. Och jag hoppas på att även där ha tid för gymmet.
 
Onsdag,
Hur denna dagen blir är svår att säga då jag inte har tiderna för praktiken än. Fram till februari är detta en skön dag. Skola 8.30-11.15 och sen ta hand om aragorn. Här hinner jag andas lite också. Rätt skön dag. Men i ferbruari börjar praktiken som kommer hålla på fram till sommarlovet. Jag kommer hålla till på en gård i söderköpings trakterna och ta hand om diverse olika djur. Vet inte hur tiderna på detta ställe kommer vara, men hoppas på att jag slutar senast 16 iallafall. Kommer bli hur roligt som helst!!
 
Torsdag,
Enda "vanliga" skoldagen för mig då jag går 8.30-15 och har biologi och naturbruk. Sen vid 18.30 har jag hoppträning för ponnyn. Där imellan hinner jag andas, plugga lite kanske, gymma, hitta på något roligt helt enkelt.
 
Fredag,
Även fredagen innehåller praktik. Varje fredag fram till sommarlovet är det kolmårdens djurpark som gäller. Behöver jag ens säga hur taggad jag är? Troligtvis är det typ 8-16/17 som vi är där, sen är det nästan gångavstånd till stallet. Inte riktigt - men nästan! Så då blir det direkt där ifrån till stallet för att ta hand om ponnyn.
 
Lördag,
kommer ibland innehålla jobb 10-17, ibland vara helt fri. Då kan jag träffa vännerna, gå ut, gymma.. Göra lite vad jag känner för helt enkelt.
 
Söndag,
kommer ibland innehålla jobb 11-16, ibland är det bara stallet som står på schemat. Även där hinner jag andas, träffa människor, gymma, sova länge..
 
 
Sen ska det klämas in gymtimmar, hänga med pojken, träffa vännerna, promenader med hundarna, plugga, göra av med lönen, dricka alldeles för mycket alkohol och ligga i träningsvärk-plågor. Fysatan vilket bra år 2013 ska bli, jag älskar det här!
 
 
(men oroa er inte, blir det för mycket så har jag en fin mamma som kan ställa upp och ta hand om min ponny fler dagar än de tre hon redan fått)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback