15e maj 2013

2013-05-15 | 23:02:00
Fantastisk dressyrträning för världens bästa tränare! Vi red bla igenom MSV:C programmet och bestämde oss för att det är där vi ligger. Så japp, bara att köpa sig ett par dressyrstövlar, hårnät och snygg kavaj sen är jag redo att krossa de stora dressyrhästarna på banan. Känns inte heller så dressyrigt (eller storhästigt för den delen) att kalla Aragorn för ponny-pojken.. Kanske borde kalla honom hans riktiga namn? " Oh. just a ranger like Aragorn" Hah. Får ta mig en funderare på den. Men jag är så himla lycklig och så himla stolt. 
 
Den där ponnyn har jag lärt allt jag kan, vi har växt tillsammans och varit med om det mesta - Vi har tillsammans tagit oss dit vi är idag. Och det är inte tack vare att pappa betalade miljonen för honom eller att vi har använt oss av de dyraste tränarna och har den bästa utrustningen - tvärtom. Vi har kört allt i våran takt och byggt världens starkaste band imellan oss. Vill vi rita ut i skogen varje dag i två veckor - då gör vi det! Och vill han slänga av mig två gånger på en lektion - då skrattar jag bara åt honom, så länge han gör det för att han är glad och lycklig. För är det inte är kul, så är det inte värt det. Då finns det ingen poäng med hela skiten utan då kan man lika gärna köpa en fiol. 
 
Den här 10åriga ponnyn gör mig lyckligast i världen - och även fast jag svär åt honom och kallar honom åsna, så är han det viktigaste för mig. Det här är bara början, honom ska jag göra allt för. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback