26e oktober 2012

2012-10-26 | 20:08:00
Här bjuder jag på lite bilder ifrån dagen. Vi kom dit till klockan åtta, gick upp till safaristallet där zebrorna, girafferna osv bor och började med att visitera alla djuren för att se så att de inte fått några skador under natten. Det var zebror, giraffer, gnuer, antiliper, och massa andra roliga djur.  Ja en massa sött helt enkelt, favoriterna var ju såklart zebrorna samt girafferna - klappade på båda. Hur som helst, vi gjorde rent på safarin och lade ut ny mat innan vi gosade lite med djuren. Mig hittade ni såklart vid zebrorna, åh. Så fina!
 
Sedan så skulle såklart de flesta djuren ut och jag blev utvald att ta ut zebrorna - lycklig tjej! Efter att de djuren som skulle ut kommit ut så gömde vi oss för gnuerna. Förlåt, super internt. Man kan säga såhär att 8st vettskrämda (hur det nu stavas) realelever stod och gömde sig bakom en dörr och skrek i panik "NU KOMMER'REEN. GNUEN KOMMER! " Haha, min fina klass!
 
Sedan blev det mockning, se djurfrysen, se köttrummet och ge djuren mat innan lunchklockan ringde och vi gick och åt. Efter maten blev det att mysa lite mer med lamorna, prata med läraren, fråga frågor, titta till tigrarna och vicenterna innan vi gick mot bussen.
 
Föresten, kolmårdens djurfrys är helt utan anmärkningar. Den är snygg, ordningsam och professionellt skött. MVG till kolmården, en sån djurpark vill jag jobba för!
 
Här är del 1 av bilderna. Del 2 kommer om ca 30 min.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback