31e juli 2013

2012-07-31 | 21:37:23

Ehe. Nu kör jag!


31e juli 2012

2012-07-31 | 21:13:17

Nej Ewelina det funkar inte att vara såhär spontan. Men jag gör det ändå. Har precis varit och köpt hårfärg, kassörskan kollade extremt skeptiskt på mig, MOHAHAH! Nu köttar vi!


31e juli 2012

2012-07-31 | 12:04:23
PUST. Kollade precis min framtida gymnsielinje, hästhållning. Och insåg att jag hade sätt fel, PUST. Ingen kemi A+B eller matte C+D för mig - SKÖNT. Jag är supertaggad. Nu ska jag in till stan och träffa Evelina iallafall, mysigt!

31e juli 2012

2012-07-31 | 08:08:00
 

30e juli 2012

2012-07-30 | 23:07:38

30e juli 2012

2012-07-30 | 20:30:00
jag.vill.ha.dig
 

åh. jag vill så himla himla himla gärna ha denna söta pärla. GUD vad jag är sugen på en liten valp att mysa med. Dock har jag inte tid, för stunden har jag kanske tid. Men om 1år? 5år? 10år?
Tyvärr måste man tänka så när man kollar på djur, trotts att de är så himla söta..

30e juli 2012

2012-07-30 | 18:25:26

Spider-man filmen, SÅ BRA! Jag dreglade, grät, skrattade, dreglade, grät , dreglade ännu mer och grät lite till. Åh, en typisk bio film. Jag tipsar denna filmen till alla, visst var det lite tråkigt ibland för man visste vad som skulle hända. Men SÅ mycket bättre än den gamla, åh vad bra den var!


30e juli 2012

2012-07-30 | 17:13:08

Hej hopp, idag tog jag mig en sovmorgon till klockan 10, sen kom Malin några timmar senare. Jag har spenderat mesta dels av dagen med henne. Vi har solat, badat, skrattat, ätit tacos, skrattat och pratat om allt. Nu ligger vi i soffan och kollar på Svensson Svensson. Ska snart hoppa in i duschen, ikväll blir det utgång. Jag ska testa på måndagsklubben för första gången, yey!


29e juli 2012

2012-07-30 | 00:26:11
Det är mycket nytt som är på gång och jag gillar det. Ibland behöver man en total förändring för att på något sättt kunna börja om. Har hittat ett nytt, supersnyggt stall som vi troligtvis flyttar till 1september, jag börjar ny skola i augusti, jag har ett nytt armband på armen som jag fått av min fawis (som jag troligtvis aldrig kommer ta av mig) och imorgon sätter jag igång och tränar. Har haft ett gym uppehåll nu under sommaren, för att jag inte hinner träna när jag jobbar och de dagarna jag är ledig vill jag göra annat. Men nu sätter jag igång igen och jag är taggad till tusen.
 
FÖRESTEN, jag har köpt första grejerna till min framtida lägenhet nu, det blev........ 7st pappersprynader, dessa för 203kr. Jag har ångest, över att jag inte köpte fler. De är väldigt fina och jag får redan bilder i huvudet på hur de ska sitta. Men först borde jag kanske klirra ihop en ekonomi så att jag kan flytta hemifrån? Ska sanningen fram så tror jag, att jag kommer bo hemma så länge skolan håller mig kvar här i norrpan. Så 3years 2 go - YEAH.
 
Nu ska jag läsa några kapitel, skriva några ord i min bok sen sova.

29e juli 2012

2012-07-29 | 19:11:46

Woppa! Idag har jag jobbat 8.30-18, varit lilla Plutten hela dagen - mys, och sen var det bara hem och byta om, nu är jag på väg in till stan för bio och restaurang. Spontant och mysigt, precis vad som passar mig!


28e juli 2012

2012-07-28 | 08:19:40
Mina nya skor, som jag använder varje dag. LOVELY

27e juli 2012

2012-07-27 | 23:27:58
Vill ni veta en sak?
Det är de små grejerna som gör ens liv egentligen. Jag menar, varenda kotte här har väl kärleksproblem? Varenda tjej tycker väl någon gång att de är fulast i världen? Hur många gånger kollar man sig inte i spegeln och tänker "imorgon, imorgon då jävlar börjar mitt nya liv".. Vi är alla likadana, inte ett dugg unika. Visst det finns 3530534 olika kärlekproblem, men det hamnar ändå i samma kategori.
 
 
Men så är vi med om dessa småsaker, som får varje dag att på något sätt bli unik. Idag har det varit en bra dag på sådant sätt. Jag har gått förbi min smultronbuske alldeles för många gånger. Och nej, det finns inga smultron på den, det är inte ens en riktig smultronbuske, men den luktar smultron. Tänk, att något kan lukta så mycket sommar.
 
Jag har, hur sjukt det än låter, kommit på ett jobb som konstigt nog kanske är roligare än det jag har nu. Trotts att det innebär att jag måste gå ner några kg och färga håret i en färg jag inte gillar så skulle jag vara lyckligast på jorden om jag fick det. Trotts ständiga påminnelser under mitt 19åriga liv av människor jag träffat så har inte tanken slagit mig förrän nu.
 
Min syster är hemma och vi kan bråka om töntiga saker, som att hon är morgontrött, tycker att jag kör bil dåligt och ber mig klia henne på armen. Det är skönt att ha någon att skrika på ibland, för det betyder ju bara att man älskar varandra - right?
 
Men ändå så lägger jag mig i sängen ledsen, pga kärlekproblem. Ångest, pga sportlunchen (MUMS) och tänker att "imorgon, imorgon jävlar". Varför ska vi låta sånna vardagsgrejer förstöra våra dagar?
 
Sånt, förutom smultronbusken, drömjobbet och min syster som gjort mig glad idag:
- mina arbetskamrater, tänk att man kan börja tycka om människor så snabbt, jag ångest över att sluta jobba. Jollie-gärl, vi fortsätter väl med våra utflykter? Erica - vi står väl fortfarande fast vid att vi ska bli lespiska? osvosv. Alla mina bamsebabes, hur ska jag klara mig utan de under vintern?
- dagboken, my dear-dear friend.
- mina totalt tokiga voffsingar
- min ponny som igår kom springande till mig i hagen för att stå och pussa sönder mig i flera timmar.
- att livet blir så komplicerat som man gör det
och sist, men inte minst
- min isabell som alltid förstår, allting.
 
 
Så kom ihåg det lovers, i slutändan handlar det inte om att få den man vill, bli rik, få 130likes på sin profilbild, sminka över sina fräknar, ha 3423vänner som frågar "hej hur är det" på stan utan att lyssna på svaret och gå i höga klackar.
Det handlar om att hitta sig själv, njuta av de små sakerna, ha en vän som kommer med scones när man är sjuk, lukter och fina ansiktsdrag.
 
Nu släppar jag allt och börjar om, ni med?

27e juli 2012

2012-07-27 | 23:07:40
Gissa vad jag gjorde idag? .. Kolmården med familjen såklart. Måste ju visa de alla bakom-scenen-ställena osv. Hade lika mycket tur med vädret idag som igår. Här kommer lite bilder. Efter jag hade kommit hem spenderade jag två timmar på staden med isabell, kom hem med ett par nya jeansshorts och ett brett leende. Den tjejen alltså..
 (ps. jag vill tillägga att BÅDA dessa grisar är minigrisKULTINGAR. Alltså den ena är liten och den andra är SUPERLITEN.

27e juli 2012

2012-07-27 | 16:29:56
Upp tidigt igår, jag och elli drog nämligen till kolmårdens djurpark vid 9 tiden och hade det super mysigt (och svettigt). Kolmården, jag älskar dig. Elli, jag älskar dig. På tal om Elli så har min syster Ellinor kommit hem, överraskning när mamma och pappa kom hem ifrån öland. Hon stannar tills på söndag, skönt!
 
Här kommer iallafall lite bilder ifrån kolmården med elli, min nya zeeland babe.

25e juli 2012

2012-07-25 | 19:36:53
ZÖNDER TAGGAD? JAAA. NU INVÄNTAS FINBESÖK SEN DRAR VI MOT BOYZEN. EHEH.EHEH

25e juli 2012

2012-07-25 | 17:57:52

Fyfan vilken bra kväll detta ska och kommer bli!


25e juli 2012

2012-07-25 | 13:09:54
Tar tillfället i akt när solen försvunnit bakom molnen och planerar lite inför det kommande äventyret. 15-16e juli drar jag med mina bamsebabes till skara sommarland och ullared. Hur härligt?! Ska nog börja med en liten shoppinglista, inte för att man kommer följa den helt, men lite kanske?
 
Är supertaggad inför både skara och ullared, har aldrig varit på skara och på ullared en gång för hundra år sedan. Blir as fett. Nu ska jag göra mig lite lunch sen ska jag iväg.

24e juli 2012

2012-07-24 | 23:01:12
Då går denna dag mot sitt slut. Imorgon blir det jobb 9.30-19 för att sedan snabbt fixa sig, hämta cillsan och dra till grabbarna grus för att förfesta innan det blir krogen. Jag är taggad, superduper taggad, oj vad jag ska dansa. Det står massa med smultronvin två trappor ner och väntar på att få hävas. Ja, oj vad härligt!
 
Ska inviga mina nya JC skor imorgon också, HÄRRLIGT. Ska även hämta mina platå converse imorogn innan jobbet, wii! Imorgon kväll kommer även familjen hem, skönt med lite sällskap. Trotts att jag lyckats skaffa övernattningsvänner under dessa dagar så saknar jag min mor och far, och minst sagt mina voffsar.

24e juli 2012

2012-07-24 | 12:47:15

Full rulle idag, vakna, knapra Alvedon, åka till jobbet, knapra Alvedon, jobba, jobba, knapra Alvedon, jobba, hem, Powerwalk med erica, till stallet och rida aragorn, städa huset, knapra Alvedon, sova. Min mensvärk dödar mig just nu, varför ska man vara tjej för?


23e juli 2012

2012-07-23 | 22:04:19

Nu har jag svalt x-antal Ipren och ska sova. Imorgon blir det en bra dag, om jag mår bättre dvs. Nu ska jag drömma, förra veckan drömde jag att jag var en zebra och natten till idag gifte jag mig, det är som att hyra film. Tjing badring!


23e juli 2012

2012-07-23 | 19:59:49
Dåså, då var en ny vecka igång. Denna vecka blir nog väldigt bra, har inte planerat så mycket än. Men hittils ser det ut såhär:

måndag: stan med linn, smultronstället med cilla, aragorn
tisdag: jobba, rida aragorn (efter 3veckors vila)
onsdag: jobba, rida aragorn - GALEN UTGÅNG!!
torsdag: kolmården med världens finaste elli, aragorn, titta på nya stallet.
fredag: kolmården med familjen, träffa isabell
lördag: jobba, ta hand om aragorn, kvällen?
söndag: jobba, ta hand om aragorn

23e juli 2012

2012-07-23 | 18:36:40

Var super mysigt på utebion igår, förutom vissa undantag - my gärls vet vad jag pratar om... Heh. Fin film också, trotts att vi inte såg klart hela.


23e juli 2012

2012-07-23 | 18:34:35

Har haft fullt upp idag. Vaknade tidigt, drog upp Linn ur sängen och åkte till staden för att köpa skor åt Linnsan. Var kvar där i några timmar och gick omkring. Sedan kom cillsan och hämtade mig och vi åkte till smultronstället. Fick en resa dit + glass där av skruttan i 19års present. Super mysigt! Sen gick vi omkring i fina sörping lite och prata framtid. Nu är jag hemma, har precis varit och handlat lite mat.


22e juli 2012

2012-07-22 | 21:18:11

Nu drar vi mot utebion, hej hopp vad jag faktiskt gillar Norrköping (och Linn!)


22e juli 2012

2012-07-22 | 13:32:38
I'm back.
 
Ni har inte missat så mycket, jobbat torsdag-lördag. I går efter jobbet var det bara hem, ut med hundarna, hämta tilda, laga mat och börja fixa sig. 1h senare än planerat (och 3h senare än de andra på festen) kom vi till ellis avskedsfest. Trevliga människor må jag säga. Undra när jag kommer träffa de nästa gång?
 
Iallafall, struntade i att följa med på krogen, kände mig inte riktigt taggad. Istället blev det en nattlig promenad, titta på nakna hjältar på tv medans snarkningar blev högre och högre.
 
Idag är det söndag, ska iväg med modern min och kolla på ett nytt stall. hihihi. Planen för kvällen var bio och restaurang men de blev ändrade så istället har jag bjudit in min kära VÄN som vi så fint kallade varandra förut. Det blir film och jag håller tummarna för en och annan sportlunch. mummma...

21e juli 2012

2012-07-21 | 22:11:10

Hej- lever ni? Det gör jag! Är på Ellis avskedsfest nu. Denna fina present gav jag och Tilda till elli. Fin va? Nu blir det party!


18e juli 2012

2012-07-18 | 19:25:00

Lite bilder ifrån campingplatsen, höhö. Vi spenderade tisdagen på liseberg, jag och erica drog även en sväng till stan och shoppade lite samt träffade min syster. Sen åkte vi alla till skara för att vara så redo som möjligt inför skara sommarland på onsdagen.
 
Vi orkade inte betala för campingen så vi åkte ut i skogen, upp på ett fält där vi gömde bilen bakom en buske och slog upp tältet bredvid kohagen. Sen bjöd kvällen på alkohol, "truth or dare", neger eller president, spökhistorier, skitsnack, ölhävar tävling, skratt, skratt, slickningar (hah), taffsande och ännu mera skratt.
 
Jag och erica dissade de andra i tältet och fällde ner baksätena i bilen och sov i bakluckan, superskönt att sova där när regnet piskade ner och man visste att de andra stackarna sov på en åker, utan liggunderlag i att kallt tält.
 
När vi vaknade på onsdagen regnade det fortfarande, så vi beslutade med tårar i ögonen att strunta i skara och istället åka till jönköping och A6 för att shoppa lite innan vi sedan åkte hem till fina norrköping där solen sken.

18e juli 2012

2012-07-18 | 19:15:00

ma' babes. Oj vad jag tycker om er, fast att ni berättar alldeles för läskiga spökhistorier, ger fel vägbeskrivning, somnar i bilen, sjunger falskt, pratar i sömnen, gör äckliga saker i skogen och är alldeles för snygga. PUSS   
(erica fattas på bilden)

18e juli 2012

2012-07-18 | 18:49:01
Hämtade mina nya skor på posten idag, lyckligast i världen? Svar: JA!
 
 
Efter två dagars skitätande mår jag just nu rätt illa. Kommer nog inte kunna äta donken på länge efter att ha ätit det 2ggr samma dag. Nej idag började faktiskt mitt och ericas nya liv. Av dessa två anledningarna valde jag att inte följa med mor och far ut och äta utan istället ska jag träna hemma, äta knäckemackor (MUMS!) och slappa framför svensson svensson.
 
Imorgon är det torsdag och det betyder jobb 9.30-18 och sen ut och äta med bellsan, har inte träffat henne på säkert 1månad (?!), kan inte ens föreställa mig hur lång den middagen kommer bli!

18e juli 2012

2012-07-18 | 18:49:00
Lisebergbilder, del 1. Mina fina fina bamsebabes.
 
- mina babes
- kanonen (VI SATT FÖRÖVRIGT LÄNGST FRAM PÅ BALDER - UNDERBART!)
- en blöt erica efter kållerado
- karusell
- arbetskamraterna
- karusell with ma' babes
- karusell

18e juli 2012

2012-07-18 | 18:04:54
Hahah, pappa photoshopar hur huset ska se ut tills nästa sommar, ni det väl vad som är ändrat antar jag (slänten på höger sida av dörren), om vi ska ha "fötti" på sidan vet jag inte men jag älskar det!

18e juli 2012

2012-07-18 | 17:39:54
haft två väldigt fina dagar, bilder kommer under kvällen. Ikväll var tanken krogen men efter ca9h bilkörande på två dagar, karuseller och shopping är jag så trött så ikväll ska jag bara slappa. puss

16e juli 2012

2012-07-16 | 22:46:42
WOHO. Jag är söndertaggad, detta kommer bli så jävla bra. Imorgon klockan kvart i sju drar jag och hämtar upp killen och tjejerna och sen drar vi. Min kånken är fullproppad med grejer och magen lite pirrig. Imorgon spenderas hela dagen i göteborg, HEJAHEJA. Inte varit på liseberg sedan jag var 5?
 
 
Mina älskade Jeffray Campbell skor hann inte komma, troligtvis kommer de imorgon. Irriterande? JA. Men då får jag inviga de i helgen istället, då det vankas festligheter. Dock tråkiga såna.. Det är hejdå party för min vän elli som den 1 augusti åker till nya zeeland i 10 månader, den jäveln.
 
Hur som, nu måste jag hoppa in i duschen och raka benen *suck*. Imorgon gäller det och jag är så himla taggad, detta kommer bli B.Ä.S.T. Liseberg, krogen, tälta, skara sommarland, bila, äta ute, dricka alldeles för mycket osv. YEAH!
 
Lille skutt, mitt alterego - hur ska jag klara mig utan dig hela hösten och vintern?

16e juli 2012

2012-07-16 | 18:58:53

Bra dag på jobbet! Djurvårdskillar bjuder på glass, fin besök av vännerna och chilla med lilleskutt. Jag klagar inte, jag älskar mitt jobb!


16e juli 2012

2012-07-16 | 08:59:02
Hej hopp, det är full rulle här. Ska till jobbet om ca 20 minuter, jobba där tills klockan 19 för att sedan dra och träna lite. Får se om det blir gymmet eller en powerwalk, lutar mot powerwalk. Tänker komma igång med gymmet när skolan sätter igång, känns så ovärt att spendera sommaren i ett gym.
 
Hur som helst, mer än att hänga med lilleskutt så kommer jobbtimmarna bestå av planering och yttligare planering. Jobbar med jimpan och mli idag = planera inför morgondagens resa. Imorgon drar nämligen jag, erica, jollie, mli och jimpan (ni får lära er att leva med era smeknamn killar och tjejer) till liseberg för att sedan dra ut på krogen och spendera onsdagen på skara sommarland. HUR FETT? Jag är söndertaggad, men nu måste jag göra mig iordning för jobb, hoppas ni får en bra dag! 

15e juli 2012

2012-07-15 | 20:25:34

Åh. Har gått som i dvala hela dagen. Som tur är gick dagen väldigt fort. Nu ligger jag i soffan och somnar när som helst. Såhär spenderas min söndagskväll,


14e juli 2012

2012-07-15 | 01:57:13
jag tycker om er, alla ifrån kvällen är inte med på bilden men oj va tjejerna äger. Jag tycker om de, fast att jag dampa lite på de där ett tag. eeheh.eheh.eh Nu är jag hemma i min bäddsoffa som mamma så fint bäddat upp. När hon vet att jag är ute/kommer hem sent så bäddar hon alltid upp den till mig så den är redo när jag kommer hem. Världens bästa mamma?
 
Nu måste jag sova, imorgon ska jag upp tidigt och powerwalka/köra intervaller. HELL YEAH. Sen blir det jobbajobbajobbbba! Jag är taggad, här får ni lite fina bilder ifrån kvällen sålänge. Tjing!

14e juli 2012

2012-07-14 | 18:32:25

Jobbpasset idag gick fort som tusan. Om 1h slutar jag då är det bara hem och fixa i ordning sig för en kväll på krogen. Behöver jag säga hur taggad jag är på en kväll med mina BABES? Glassen ifrån igår, fikastund med evelina.


13e juli 2012

2012-07-14 | 00:27:36
Ibland säger människor så himla smarta grejer. Det hände för ett tag sedan, nämligen på midsommar, en person som jag mest känner via gemensamma vänner kollade djupt i mina ögon och sa en mening ifrån hjärtat.

Sånt behöver man höra ibland, det får än att förstå att livet går vidare, att efter regn kommer solsken och att man faktiskt bara är 19år (hihihi jag är 19!).

13e juli 2012

2012-07-14 | 00:10:12

Åh. Nu flyter det hörreni. Det är full rulle i mitt liv just nu och jag älskar det. Jag fikar alldeles för ofta med fina människor, jag hänger alldeles för mycket på dansgolvet, jag går alldeles för många mysiga promenader i sommarvärmen (som faktiskt finns, kvaft som tusan!), jag planerar resor till höger och vänster, skrattar alldeles för mycket och mår bra.

 

Imorgon ska jag upp tidigt och åka till världens bästa jobb med världens bästa människor. Och med några av de ska jag ut på roadtrip med på tisdag-onsdag. Liseberg + KROGEN + skara sommarland, det kommer ÄGA.

 

Nu ska jag sova, längtar tills morgondagens pass! Lite ny inköpt på bilden!


13e juli 2012

2012-07-13 | 15:50:29

Idag ser jag ut såhär, utan smink, myströja och "knullruffs". Nu ska jag till staden och träffa Evelina. Fick förfrågan om att åka till Stockholm idag över dagen, men det får vänta tills all rea är slut i affärerna.


12e juli 2012

2012-07-12 | 23:06:28

Bra dag? EH - JA! Ikanohuset + köttbullar med mli och Erica och en liten promenad innan det blev tacomys med världens härligaste gäng. Åh, bra människor!


12e juli 2012

2012-07-12 | 12:21:00
Dessa kolmårdenbilderna är ifrån en annan gång, men istället för att ta 345934 kort på kolmårens omgivning så har jag 30945835934095bilder på minigrisarna. fättt. Nu ska jag fixa iordning mig och dra till staden för en sväng där med erica och mli, yey. ikväll blir det tacos, skitsnack och alkohol med mina bamsebabes.
 
 
 
 

12e juli 2012

2012-07-12 | 12:14:34
ni är finast i världen.

12e juli 2012

2012-07-12 | 10:55:35
kolmårdenbilder, del 1.

grisen tog jag med hem, kunde inte hålla mig..

12e juli 2012

2012-07-12 | 10:24:07

Nej men jag mår bra!


11e juli 2012

2012-07-11 | 17:06:00
Hittade denna bilden på en blogg och jag blir inte klok. DET ÄR JU FAN INTE MÖJLIGT!!!

11e juli 2012

2012-07-11 | 08:04:12
Woho, idag är det min stora dag. I hela 19år har jag nu levt och det ska firas tillsammans med cillsan på kolmårdens djurpark. För att sedan ikväll spåra totalt och dansa hela natten med favoriterna. Ja det blir bäst, kanske mobilbloggar lite under dagen, annars hörs vi imorgon.
 
PUSS
 

10e juli 2012

2012-07-10 | 23:43:15
hihih. om 17 minuter blir jag 19. fniss

10e juli 2012

2012-07-10 | 15:51:58
Jag gick i sömnen fast jag var vaken inatt. Superkonstigt, detta tack vare min fobi.

Har ni några fobier?

Jag har fyra.

1) Vildsvin, om kvällarna när jag är ute och går med hundarna kan jag ibland tänka "tänk om det skulle komma ett vildsvin" och då drabbas jag av panik. Jag är så himla rädd att möta på ett, så börjar jag tänka på att det kommer ett så börjar jag gråta och springer tillbaka hem. Skulle nog svimma ifall jag träffade på ett på riktigt.

2) Kackelackor. Jag har bara sätt en kackelacka en gång, och när jag tänker tillbaka på det blir jag alldeles kallsvettig. Jag brukar drömma att min säng är full av kackelackor om natten och då vaknar jag 435035ggr och får panik och byter säng ifall möjligheten finns.

3) Myror, därav kvällens aktivitet. Jag halvdrömde att jag vaknade och det var fullt av myror i min säng. Och då vaknar jag på riktigt, men jag fattar inte riktigt att myrorna inte är på riktigt. Så jag ställde mig upp, borstade överallt på lakanet så att alla myrorna försvann, sen gick jag och la mig igen, sov 5minuter vaknade, fick panik och hann och tänka "måste be vanja (min chef) ta bort myrboet under min kudde" haha (Varför just hon och varför ett myrbo under kudden?) detta pågick i flera timmar och det sluta med att jag sprang ner en trappa och hämtade myrmedel och hällde i sängen. Jag menar, vad gick fel? Kändes på något sätt helt normalt att ha ett myrbo under kudden.. Urs. myror ger mig total panik, de är överallt och folk tror att de är snälla men jag tror att myror är det närmsta rymdvarelser vi kan komma. De har en plan!

4) Denna fobi är den "nyaste", den har kommit under sommaren, då jag började jobba med barn. Jag har alltid längtat lite efter ett barn, jag tycker barn är det vackraste som finns. Att det är en blandning mellan mig och den jag älskar mest av allt på jorden. - Det är så vackert. MEN, sedan jag har börjat jobba med barn har jag sätt så hemska saker, barn som är sjuka, handikappade barn, barn som är idioter, men ja framförallt barn med handikapp/missbildning av något slag och det är där min fobi har kommit. Jag har nu fått som ett fobi för att föda barn, jag blir helt kallsvettig och darrig när jag tänker på det. TÄNK om man föder ett sjukt barn? Jag kommer dö. Självklart kommer man älska de lika mycket för det, men att man inte klarar av det själv, att man inte kan göra saker man "planerat" att göra osv. Och ju mer jag tänker på det, desto mer känner jag på mig att jag kommer "drabbas" av det. Jag är rädd att om det fortsätter såhär så kommer jag inte våga skaffa barn..

10e juli 2012

2012-07-10 | 15:37:40
DOM ÄR NU MINA. YESYESYES. TACK VARE 20% + 75KR RABATT FICK JAG BETALA 1480 ISTÄLLET FÖR 1895. ÅH. JAG LÄNGTAR TILLS DE KOMMER. FAN ATT DE INTE HINNER KOMMA TILLS IMORGON SÅ JAG KAN HA DE PÅ KROGEN!
 
Nu ska jag inte köpa skor på hundra år, köpt alldeles för många senaste månaden..

10e juli 2012

2012-07-10 | 09:39:39

Jag saknar mina fina voffingar!


10e juli 2012

2012-07-10 | 09:22:05
Fyra saker ni kanske inte visste om mig:
 
- Jag tycker pizza är något utav det äckligaste som finns.
- Jag träffade min idol igår (!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
- Jag har varit nära på att lägga ner bloggen 3458ggr senaste dagarna
- Jag fyller år imorgon!!
 

8e juli 2012

2012-07-08 | 22:18:44
här får ni lite fler bilder på världens bästa tylösand. (Vi bor i ett sådan vit stuga, en utav de närmast havet)
 

8e juli 2012

2012-07-08 | 15:38:52
vill ha.
 
 
 

8e juli 2012

2012-07-08 | 12:29:41
jag.vill.ha

8e juli 2012

2012-07-08 | 11:41:42

Jag är hemma, ligger i soffan och lyssnar på regnet mot fönstret och åskan som låter. Är sugen på att träna, men det är ETT pass på worldclass idag och det är spinning - tråkigt. Men funderar på att åka in till stan och lägga mig i solariumet en sväng. Jag saknar Halmstad.


7e juli 2012

2012-07-07 | 18:26:11
Sitter nu på tåget på väg hem och känner bara BUHU eftersom att alla andra just nu är på Munken in the park. Ja det suger mer än mest. Skulle egentligen dit en sväng + utgång ikväll med mina partybruttor men pga ändrade planer med skjuts så måste jag åka buss hem och lämna grejer och sånt och då kommer jag inte tillbaka in till stan förrän 23 och det kändes ovärt.
 
Och anledningen till varför jag väljer att sätta mig på ett tåg en lördagskväll istället för att åka imorgon är för att planerna imorgon var kolmården, inte jobba utan gå där och strosa. Men eftersom att även den planen sket sig så istället för en extra dag liggandes i solen och bada + fira farmor så sitter jag på ett tåg på lördagskvällen och städar huset (och hoppas på att träffa evelina) på söndagen.
 
haha. nej jag är super positiv just nu, förlåt. Men jag hatar sånthär.
 
Som tur är lovade mina vänner att spåra gärnet åt mig ikväll, så får jag hålla mig tills på onsdag. STORA DAGEN!!

7e juli 2012

2012-07-07 | 09:42:24
Tylösand, jag saknar dig!
Hoppas på att kunna åka dit någon mer gång under sommaren..

7e juli 2012

2012-07-07 | 09:39:44
Mina nya favoriter.

7e juli 2012

2012-07-07 | 09:38:13
Wild west steakhouse. Tyvärr fick vi bord ute, alltså får ni inga bilder på den snygga inredningen.
 

7e juli 2012

2012-07-07 | 09:35:56
Åka nedcabbat, 4 av 5 toast - kanonkul!
 
Känns bra att jag börjar med lite B-skämt så att jag kan bli roligare och roligare med tiden.

7e juli 2012

2012-07-07 | 09:33:51
Gick på stan igår som sagt, jag älskar halmstad. Det är så fint överallt, alla är glada, fina dialekter, fina pojkar och söta affärer. Längtar redan tillbaka (är i andra stugan nu, i växjö).
 

6e juli 2012

2012-07-06 | 10:45:21
Hej hopp lovers, fredagen är här och idag ska vi fira mig eftersom att jag är forever alone i 3våningsvillan på min födelsedag. Så efter många timmars väntande i sängen kom de äntligen med sina ljuva stämmor och sjöng. Härrrrrligt. Nu håller vi på och packar, inatt åker vi till andra sommarstugan - i öjaby,växjö,småland. Men innan dess blir det en sväng på stan och äta på världens bästa restaurang, jag ska fasta hela dagen för på riktigt, på steakhouse blir jag mätt på förrätten.
 
3-kantsringen sitter nu på mitt fånger och där kommer den sitta föralltid, jag ÄLSKAR den.
Varför är 3-kanter så snygga för?

6e juli 2012

2012-07-06 | 10:40:43
och såklart kan man FESTA loss i tylösand. Typ vad hälften av alla här åker hit för. ehe.heh.

5e juli 2012

2012-07-05 | 15:17:24
Vad kan man göra i tylösand?
 
 
cykla till äventyrslandet.
 
 
äta på världens finaste restaurang "salt"
 
Njuta av hur fint det är överallt.
 
 
Äta på världens BÄSTA restaurang "wild west steakhouse"
- ska fota massor när vi är där så ni får bättre bilder.
 
 
¨
Gå på världens bästa after beach och sjunga falskt med i alla gamla godingar.
 
spela världens finste äventyrsgolf. Alltså en blandning mellan minigolf och "vanlig" golf.
 
åka in till halmstad och strosa omkring i världens finaste stad och lyssna på pojkar med fina dialekter.
 
Sen finns det såklart de "självklara" sakerna. Äta mängder av glass, ligga på stranden, hoppa på klipporna, gå långa promenader i solnedgången, träffa nya människor, bränna sig, umgås med familjen, äta jordgubbar osv..
 

5e juli 2012

2012-07-05 | 14:01:38
Skapade en ny kategori "roligt" där kommer jag skriva allt roligt som händer. Typ nattprat, vad små barn på jobbet säger, bra skämt som sags (?) och roliga bilder. BRA VA?
 
Nu sitter jag och skriver spellista till Skara. JAPP NI HÖRDE RÄTT. Denna vecka är det semester, nästa vecka är det födelsedag + tacosmys + utgång osv och veckan efter det är det SKARA SOMMARLAND med kolmårdengänget (jag, erica, jollie-gärl och jimmy än så länge), fy va nice. Aldrig varit där - sjukt peppad på ett dygn där med tält, alkohol, bus i parken och fina fina människor. WOHO.
 

5e juli 2012

2012-07-05 | 13:57:57
eheh. nej jag brände mig inte alls i tisdags..
Snygga ränder på benen efter solstolen också, haha! (Så de är faktiskt inte fettvalkar ni som trodde det)

5e juli 2012

2012-07-05 | 13:55:32
Idag mår jag som en gud, var nog bra att komma ut lite igår kväll. Iallafall, idag på fm har det varit sol så jag har solat vid stugan ytterst lite medans mor och far varit vid stranden. Nu är klockan två och vi ska snart iväg och titta på en ridskola som en kompis till pappa har här (NEJ JAG BLIR INTE ALLT RIDSUGEN :( ) innan det blir hem till de och grilla. Blir nog trevligt.
 
 
Bra jag är på att redgera bakgrunden va? :DDD haha. fail, men det är inte så mycket att se. Lite brunare idag - right?

4e juli 2012

2012-07-04 | 21:30:48
åh. vet ni hur glad man blir av att komma in på bloggen och se era fina kommentarer? PUSSSSSS. Som sagt så har jag legat däckad i soffan exakt hela dagen. Ifrån klockan åtta till klockan halv sju. Helt sjukt att underbara solen kan få än att må så dåligt. Många av er tipsade om att dricka massor, så det har jag gjort men tyvärr har jag inte kunnat äta något på hela dagen förrän nu ikväll då jag åt en halv hamburgare, den godaste hamburgaren någonsin! MUMS.
 
Nu har jag precis kommit hem ifrån grillandet, ska byta om och gå och lyssna på konserten och gå lite längst stranden. Har två människor som står här bredvid mig och stressar mig så jag måste väl byta om så vi kan dra snart.
 
pigg tjej.

4e juli 2012

2012-07-04 | 11:48:53
Denna dag har hitills sugit med bråk och solsting. Japp ni läste rätt, jag har fåttsolsting. Ligger i soffan under xantal filtar just nu och mår allt annat än bra. Feberkänsla, mår illa och så fort jag ställer mig upp så svartnar det för ögonen. Blä, hoppas jag blir bra tillsikväll! 

3e juli 2012

2012-07-03 | 21:37:15
Blekfis första dagen, men nu är jag allt brun och fräknig. HÄRLIGT.
 
Imorgon blir det stranden, after beach, grillning och konsert
- allt med väldigt fint sällskap. Här vill jag stanna föralltid,

3e juli 2012

2012-07-03 | 21:28:56
Såhär håller jag mig sysselsatt under tiden jag solar;
Jag läser bra böcker/tidningar, jag lyssnar på fin musik, och gosar mot min vilja med hundarna som sällan låter än slappa på filten.
 
Åh. hade sån himla bra dag på stranden idag. Hittade två pojkar som fick mig att rodna, vika mig dubbel av skratt 453503ggr och fick mig att vilja ta med de hem till norrpan 560464ggr. Hoppas på att kunna få tid att se de imorgon också. Tror de jobbar, så blir endast ögongodis x350 men jag klagar inte. ack ack, fina fina pojkar.

3e juli 2012

2012-07-03 | 21:20:34
Åh. Idag var det sånt himla fint väder. Vaknade vid halv nio, låg och solade vid stugan till tolv innan vi drog oss till stranden och sprang mellan havet och sanden fram till fyra. Sedan tog vi en promenad upp till tylö-kyrkan för att äta lite glass, MUMS. Nu har jag iallafall fått en skaplig bränna, ÄNTLIGEN. Sen drog jag och pappsen en sväng till maxi innan jag duschade och sånt. Ikväll ska vi bara slappa, så nu kollar vi på allsång på skansen. Har faktikt endel bokat under mina 3dagar här, på fredagskvällen/lördagsmorgonen åker vi till småland för att fira farmor.
 
Här har ni några bilder ifrån idag:
 

2a juli 2012

2012-07-02 | 22:37:27
Framme!! Direkt efter att jag hade packat upp så tog jag en promenad med hundarna. Skönt att få komma ut och röra på sig lite. Tog med mig kameran lite, men pga att min kamera inte är så super bra så blir det inte så bra bilder. Men här får ni lite iallafall, blir bättre bilder imorgon ifall vädret är bra. Nu ska jag mysa med min fin-fina familj.
 
 
 

2a juli 2012

2012-07-02 | 19:40:00
Can you tell me what I should do? To be the most important thing in your life. What should I do, How should I be, to be near you? What's wrong, why can't you tell me, how to get to your heart?

Make up your mind, come to your decision. Do you want me or not? Cause if you don't I try to go on with my life. But no one compares to you. You're beautiful, I am the opposite - No doubt. True love comes from the heart. Can you tell me what I should do, everything I do, I'd do anything for you.

We need to cross the ocean of misunderstanding and talk deep into our hearts. We need to sort out all our complications and find out who we really are.

You're my sun when the rain is falling. You're the moon when the night comes. You're the air that I am breathing. You're the one that makes me believe in destiny
 
 

2a juli 2012

2012-07-02 | 17:51:41
De vita är nu mina - YESYES! Blev min 19års present till mig själv. Kommer nog bli as bra!

2a juli 2012

2012-07-02 | 17:17:48
Upptäckte internet på bussen, härrrrligt. Nu känns resan kortare, trotts att jag faktiskt tycket väldigt mycket om att åka buss. Tackar gud för att jag inte blir åksjuk så lätt så att jag kan sitta och läsa/skriva/surfa hela vägen.

Ni kanske är lite nyfikna på vilken linje jag kom in på? Ska jag berätta? (För er som har missat så har jag valt att börja en ny linje, jag börjar alltså 1an på gymnasiet nu, när jag egentligen redan skulle ha tagit studenten. Det känns bra och kul och spännande och HÄRLIGT)
 
Jag kan säga att jag faktiskt fortfarande inte vet vilken linje jag kommer gå på då jag kom in som 1a reserv på mitt 1a handsval, djurpark. Men kom iallafall in på mitt andrahandsval, häst. Så det blir bra hur det än blir. Och vi märker när/om jag flyttar över. HÄRLIGT.
 
Annars mår jag väldigt bra just nu, jag ska tillbringa 1vecka på min absoluta favoritplats, jag har världens bästa sommarjobb, har världens finaste människor runt mig, har mina fina fina djur, är frisk, ska börja på en super gymnasie efter sommaren, fyller år om 9dagar, har en paussallad och en snygg kille bredvid mig.

2a/e (?) juli 2012

2012-07-02 | 16:50:30
 
Hej hopp, då sitter jag på bussen mot Tylösand. Godis, spotify, Svensson Svensson avsnitt och en paussallad får hålla mig sysselsatt fram till 21. Fick förövrigt besked ifrån gymnasie förut, och en superfin klänning ifrån Nelly.com, så nu är jag glad-choklad. Puss 

2a juli 2012

2012-07-02 | 09:51:05
hah, jag blir så trött på mig själv. Tänkte igår att idag ska jag bannemig sova ut ordentligt. Ställde klockan på halv 11 så att jag skulle hinna mer att fixa allt inför dagens resa. Så vaknar jag 08.05 och kan inte somna om. Suck!

Menmen, nu ska jag packa ner det sista och dra mig mot staden för att köpa lite saker. Ska även skicka iväg lite paket, av någon konstig anledning så har jag ångest inför det. Inte för att skicka iväg grejerna utan för att jag vet inte riktigt hur man skickar iväg paket.

aja. Det är väl bara att bita i det sura äpplet och få det gjort. Måste även förbi staden och köpa födelsedagspresent till min mor, lite grejer till resan osv.

Vi hörs lovers, pusselipuss.

1a juli 2012

2012-07-02 | 00:00:06
åh. det har varit en lång dag idag. Men nu ligger jag i sängen, redo att sova så jävla gott. Imorgon är det massor som ska göras och jag är taggad på att komma iväg. Idag var det meningen att jag och erica skulle till tropicariumet och titta på hajar, men det var stängt. Men blev en extremt trevlig kväll med cillsan, harry P., och chips - gottegotte. Nu ska jag somna framför svensson svensson. Vet inte hur mycket jag kan uppdatera under veckan, freaking jävla bajs blogg.seappen funkar ju inte. aja, pusselipuss.
 

1a juli 2012

2012-07-01 | 08:01:44
Kan ni fatta att det är 1a juli idag?! SJUKT. Sov bajsdåligt inatt och vid 06.40 gav jag upp och gick upp. Jobbpass 10-19.30 idag, på det tråkigaste stället men jag är rätt pepp. Sista arbetsdagen sedan ledig i 7dagar. Efter jobbet idag blir det filmmys med cillsan. En perfekt sätt att avsluta en vecka på. Ska även se till att packa lite inför landet samt skicka iväg lite traderagrejer.
 
Har förövrigt kommit på vad mitt projekt ska vara i 3an, även dit mina jobbpengar kommer gå, fett!