31e maj 2013

2013-05-31 | 23:28:41

Sitter på högsta balkongen nu och dinglar med benen. Klockan är elva och man kan sitta i shorts och linne, nu är det verkligen sommar hörreni. Och jag älskar det.

Sitter och funderar på livet, på allt. Jag, som nog är den minst dramatiska tjejen i världen (hah) har varit med om så mycket drama de senaste månaderna att det är sjukt. Jag har förlorat några av de människor som verkligen betytt mest för mig. Som jag delat allt med.

Men sånt är livet antar jag, man växer ifrån varandra och tillslut inser man hur olika man faktiskt är och tillslut håller det inte längre.

Men trotts allt detta så mår jag bra. Jag är i den här situationen för att jag är mig själv. För att jag inte låter någon köra över mig eller ändra på mina värderingar. Och det får mig att känna mig stark och ostoppbar. Man kommer ingen stans i livet om man inte står upp för sig själv. Och som pricken över i:t så får man äkta vänner, som verkligen tycker om än för den man är.

För, trotts att jag har börjat få en utväxt, har lite för gula tänder, inte har 7272 följare på Instagram, har tappat bort alla nyklar jag äger, inte fått min lön på 3 månader och väger några kilon mer än vad jag vill - så mår jag så jävla bra. För jag har en familj som stöttar mig i allt jag gör, vänner som svarar i telefon när jag ringer mitt i natten, en hobby som jag verkligen brinner för, en utbildning som jag älskar.. Skulle kunna fortsätta i en evighet. Det finns inget i mitt liv som jag inte älskar.

Man föds och man dör, det är det enda som är säkert här i livet - där i mellan kan man göra precis vad man vill. Det är bara samhället som hittat på regler.

Så ta tag i ditt liv och GÖR VAFAN DU VILL. För man får ingen andra chans, det här är ditt liv och bara du kan bestämma hur du kan leva det.


31e maj 2013

2013-05-31 | 19:36:37
Grilla med mamma och pappa - Check
Steka i solen - Check
Köpa glass från glassbilen - Check
 
Blir en otroligt mysig hemmakväll idag. Ska sitta och finslipa på ett personligt brev, hejja på babyoscar i let's dance och äta morötter och dipp. Låter inte helt fel va? 

31e maj 2013

2013-05-31 | 17:55:17
Lite bilder från dagen, se och njut.
 

31e maj 2013

2013-05-31 | 16:16:10

Är på väg hem från Kolmården nu, vissa piggare än andra. Måste även meddela att texten från morgonens inlägg är ett utklipp från Michaela Fornis bok "en bok om kärlek". En av världens finaste böcker.


31e maj 2013

2013-05-31 | 16:09:32

Åh. Jag älskar det här! Idag fick vi bara gå i parken och glassa hela dagen. Så himla mysigt!


31e maj 2013

2013-05-31 | 10:10:00
Alla tjejer har en Mr. Big i sitt liv. Det kan vara olika män under olika perioder i ens liv, men det finns alltid en Big med i bilden. Personen som skrev Sex and the City var fantastiskt smart som skapade en sådan rollfiigur. För (nästan) alla tjejer kan relatera till Carrie och Bigs relation. Eller i alla fall många, tror jag. 
 
När jag tittar på SATC blir jag alltid så jävla förbannad på Carrie som dumpar Aidan. Jag tycker att hon borde behandla honom varsamt och inte kasta bort honom. Jag förstår inte hur hon tänker. Jag förstår inte hur hon kan välja bort en man som vill ge henne hela världen för en man (Big) som hon aldrig kommer kunna lita på. Förstår inte.
 
Fast sedan så gör jag ju det ändå. Förstår varför hon väljer att gång på gång gå tillbaka till Big trots att hon aldrig ALDRIG kommer vara säker på att han inte kommer lämna henne ensam imorgon igen. Förstår varför hon lägger sitt hjärta i en man som fumlar bort det. Förstår varför hon väljer det komplicerade framför det enkla. 
 
Jag är ju likadan.
 
Skillnaden? I verkliga livet kommer aldrig the happy ending.
 
Men det är okej. Kärlek är inte logiskt. Kärlek är kärlek. 

30e maj 2013

2013-05-31 | 00:03:00
Att gå en promenad med ingen annan än sig själv längst vattnet när himlen är rosa
Att lyssna på musik som får en att rysa längst hela ryggraden av välbehag
Att dra fingrarna genom någons hår
Att snöra på sig sina klackar och dansa för att sedan stappla hem barfota
Att dricka ett glas vin med någon som får magen att pirra
Att äta middag med sina vänner och skratta tills magen krampar
Att någon håller ens hans när det är mörkt ute, i fall att
Att se en kille som är så snygg att man glömmer bort hur han såg ut
Att åka på resor och upptäcka världen
Att sitta tyst bredvid en vän men ändå få allt sagt
Att hålla om någon hårt hårt om natten
Att äta middag med sin familj och få ont i hjärtat för att man älskar de så mycket
Att vara ledsen och veta att det finns någon där som tar hand om en
Att få ett leende av en främmande snygging
Att, efter lite alkohol, försöka få vännerna att förstå hur mycket man älskar dem
Att sjunga med till en sång och leka att man är med i musikvideo
Att äta choklad till kalle och chokladfabriken
Att älska. så mycket.
Att leva.

30e maj 2013

2013-05-30 | 23:26:00

WOPPA! Jag lever! Varit en hektiskt dag idag. Skola 8.30-14.30, det var mest rester och fika som stod på schemat. En väldigt slapp dag helt enkelt. Efter skolan drog jag och Carro till Halvars och tryckte i oss lite glass innan jag gick mot stan för att kolla utbudet lite.

Hittade nada och mötte istället upp Erica en kortis innan jag drog till min bästavän och myste med henne. Det blev film, nudlar, prat prat och kvällspromenad. Åh. Den där tjejen vill jag ha med mig i graven!

Kom hem vid tio tiden och åt lite kvällsmat i form av räkor. Gotteligott. Och nu ska jag göra mig redo för sängen. Imorgon är det sista lektionen på Kolmården. På schemat står bla delfinshow - bäst att packa ned kameran.


30e maj 2013

2013-05-30 | 08:01:00

Hej godingar! Klockan ringde halv sju och då var huvudvärken helt borta - skönt! Nu sitter jag och hetsäter frukost innan jag ska mot skolan. Lite stressad, så vi hörs senare!


29e maj 2013

2013-05-29 | 21:48:00
 
Dressyrträningen gick bra, dock har jag under eftermiddagen lidit av en huvudvärk som är bortom det normala. Så nu ska jag försöka sova. Ska upp tidigt imorgon och förbereda för dagen. Woppa. Vi hörs då godingar. 

29e maj 2013

2013-05-29 | 14:32:11

Ringde kennel nummer två igår och skrev upp mig på intresselistan. Så himla härligt!!


29e maj 2013

2013-05-29 | 14:30:07

Var en kort och väldigt skön dag i skolan idag. Var endast mys och betygssnack. Ska bli spånande och se alla betyg sen..

Hur som, nu är jag och mina fina gummistövlar på väg hem. Blir att plugga lite innan jag drar mig mot stallet. Totalt opepp att åka iväg och träna med Aragorn, men det ändras väl snart.


29e maj 2012

2013-05-29 | 09:18:17

BOKAT OCH KLART!!!


29e maj 2013

2013-05-29 | 09:11:00
Godmorgon! Idag var jag uppe med tuppen redan vid sju trotts att skolan inte börjar förrän 12.15 - nice. Ska plugga lite och göra mig lite god frukost osv. Måste även förbi djurmagazinet en sväng och få lite betyg och sådant. Idag händer det inte så mycket, in och luncha med tjejerna, skola till 15 och sen dressyrträning med ponnyn. En rätt lugn dag dvs, skönt! 
 
Nu är det bara 15 jävla dagar kvar tills sommarlovet. Och de 15 innehåller 8 skoldagar, 3 jobbpass, två partykvällar, en dressyrtävling, säsongstart av pll, och en cill som flyttar hem. Hur bra? 
 
Menmen, nu ska jag fortsätta plugga och göra mig lite äggfrukost. Hoppas regnet ger sig snart! 

28e maj 2013

2013-05-28 | 22:43:11


28e maj 2013

2013-05-28 | 19:34:16
 
Avslutade dagen med lite grillning med familjen. Svenskt + Ekologosik ytterfile med sallad till. Det är så jag gillar det. Nyttigt och gottigt. Idag har jag faktiskt varit duktig med kosten. Äggfrukost, massa frukt + grönsaker + ägg till lunch och detta till kvällsmat. HELL YEAH. 

28e maj 2013

2013-05-28 | 18:01:07
Det kan nog faktiskt vara så att jag råkar ha fått världens bästa sommarjobb. Det var så himla mysigt! Längtar ihjäl mig tills det kommer igång på riktigt. Och vilken motion jag kommer få! Idag under mitt 6h pass så var 5h av de promenader - underbart. Och massa fina hundar och underbar personal. Wow. Jag som trodde att jag skulle sitta och sakna lilleskutt hela sommaren. HELL NO. Jag får vara med fina människor och underbara hundar hela dagarna. Nästa pass är om en vecka och jag längtar. 
 
Iallafall, efter halva vägen hem kände min cykel för att få punka. Så det var bara att ställa den där, gå några km och sedan hoppa på en buss. Blev ingen träning heller, glömde både träningsskor + att eftersom att jag inte hade någon cykel så hade jag behövt gå hem helt svettig - inte så lockande när man precis varit sjuk. Så det blev att åka hem istället och ta en långpromenad med hundarna. Nu sitter jag framför lite plugg som måste göras. Har ju ändå promenarat över 6h idag - räcker väl som träning? 
 
Annars då? Jo. livet är så jävla FETT just nu faktiskt. Ikväll bokar jag bråvallafestivalen och det kommer bli så jävla galet det bara kan bli. ÅH så jävla nice. Den här sommaren kommer bli den bästa sommaren någonsin, jag känner det på mig! Är så otroligt glad just nu att ni anar inte. Nu ska jag sätta igång min girlpower-lista på spotifty och plugga som bara fan. 
 

28e maj 2013

2013-05-28 | 12:53:00
HAHA. jag avlii-iider. Kan inte sluta kolla på hennes jävla klipp!

28e maj 2013

2013-05-28 | 08:23:12
Uppe och redo! Har precis tryckt i mig lite äggfrukost samt fixat lunchlåda som fick innehålla äpplen, ägg, morätter och en yoggi. Helt okej faktiskt! Nu måste jag hitta cykelnyckeln och dra mig. Vi hörs godingar!! 

27e maj 2013

2013-05-27 | 20:51:33

Planera 20 års fest - check!
Lämna in en skoluppgift - check!

Åh längtar ihjäl mig tills imorgon! Mamma kör in mig till hunddagiset vid nio, kommer vara där till 15 och promenera hundar, sen cyklar jag därifrån till gymmet (ca 1mil) för att gymma för första gången sen jag blev sjuk och sen cykla hem (ca 7km)

Åh vad jag är taggad på att komma igång med träningen igen! Har legat på latsidan och druckit alldeles för mycket cola (GOTTTTTTT). Men nu är det bara helger som gäller med det. YEAH!


27e maj 2013

2013-05-27 | 19:36:00

27e maj 2013

2013-05-27 | 16:52:08

hopplahopp. Då har jeepen åkt vilket betyder att vi nu ska dela 3 personer på en bil. PARTYTIME. Regnet har börjat droppa igen och jag sitter och försöker komma igång med plugget. Egentligen sitter jag bara och kollar på hundannonser. Varför finns det inga? Kullen som jag står på kö i är leveransklar till september ungefär, jag vill ju ha min sessa innan dess..  Aja. Tillbaka till plugget 17 dagar kvar till sommarlov och imorgon är det första dagen på nya jobbet - AWESOME! 

27e maj 2013

2013-05-27 | 11:51:40

På väg in till stan nu för att luncha med tjejerna innan det är idrott på schemat. Idag åker min älskade bil till Öland.. Japp, ni hörde rätt - min gula jeep är såld, hann inte ens med en sista tur nedcabbat.

Annars är jag på otroligt bra humör idag, så himla härligt! Får se vad som händer i eftermiddag.

Haha, lagom glad man bli när den här gillar ens bilder på Instagram. Haha!


26e maj 2013

2013-05-27 | 00:55:15

Tiden bara sprang iväg, drog till stallet och fick stå och borsta i 73timmar innan man såg att det var en ponny under, skulle rida ett "kort pass" men alla ridmänniskor vet att det inte ens finns något som heter det.

Kom hem och maten stod på bordet vilket inte var helt fel. Imorgon är det en ny vecka och jag är så himla taggad på livet just nu. Men nu ska jag försöka sova lite, klockan står på åtta imorgon för att hinna gå milen innan frukost. Nu kan man inte ligga på latsidan längre!


26e maj 2013

2013-05-26 | 17:48:00

Gav upp tävlingarna nu för denna helgen, kanske smyger ner och tittar en kortis på dressyren, beror på hur regnet väljer att falla.

Så nu är jag tillbaka på blogg-banan igen. Sjuk - check, tävlingarna - check! Nu kan det bara bli bättre - och de ska det bli. Förresten är jag otroligt sugen på att göra någonting med mitt hår, just nu är jag så trött på det att jag skulle kunna raka av det..

Kommer lägga upp samma bild som tidigare inlägg. Jag har nog nämligen bytt framtidshäst. Här är Malins nya hingst som hon ägt ca 3veckor. Hindret han hoppar här ligger på 120. SER NI VILKET JÄVLA SPRÅNG? Hej OS-häst!

Nu ska jag plugga lite snabbt, sen blir det planera veckan, fixa på rummet och dona lite innan jag drar mig till stallet för att kötta lite dressyr på min OS-hingst.


26e maj 2013

2013-05-26 | 14:19:40

Gissa vad jag gör idag?


25e maj 2013

2013-05-26 | 03:53:00

Kvällen innehöll dans, bråk, hemligheter, skratt, djupa diskussioner, härlig 90-tals musik ... Bara det att kvällen slutade med att vi blev jagade av en piketbuss med dubbla blåljus beskriver väl hur bra kvällen blev..HAHA, En vanlig kväll för Tilda och ewelotta helt enkelt! 


25e maj 2013

2013-05-25 | 21:12:13

På väg hem från tävlingarna nu, varit där i 10timmar och bara njutit. Nu är det bara in i duschen och fram med partykläderna så ska vi ut och göra puls osäkert. YEAH!!


25e maj 2013

2013-05-25 | 20:06:10

Det här är nog den mysigaste lördagen på så himla länge. Åh. Världens bästa helg, utan tvekan!!


25e maj 2013

2013-05-25 | 13:09:43

Bra VIP häng


25e maj 2013

2013-05-25 | 10:47:42
Då var lördagen här, och precis som jag hade önskat hela sommaren så skiner solen. WOPPA. Nu ska jag slänga i mig lite frukost och bege mig mot hästtävlingarna. Blir heldag där med tilsan, super mysigt! Förkyldningen har lättat lite = febern har släpt. Tilda får helt enkelt stå ut med snoris en dag. Vad som händer ikväll får vi se, planerna var grilla och mysa i folkparken men eftersom att jag inte ens har råd att köpa mig en läsk just nu så vet jag inte riktigt hur det skulle gå till. Aja. Vi hörs under dagen! 

24e maj 2013

2013-05-25 | 01:31:56

Oups, råkade visst vara i stallet till halv ett, stackars ponnyn får ingen sömn. Men det ska jag få nu, så vi hörs imorgon!


24e maj 2013

2013-05-24 | 20:16:25

Åh. Åkte och köpte en påse nappar förut. Nu överlever jag ett tag.. Nu sitter jag och myser framför let's dance, ska snart göra mig lite tacos innan jag äter mig mätt på godiset. Ska snart till stallet igen och pussa på min bebis, blir nog ett ridpass sent ikväll - mysigt!

Tack vare min fina pappa är dessa träningsskor på väg hem till mig nu. MUMS!!


24e maj 2013

2013-05-24 | 17:33:23

Det var värt ett försök iallafall..


24e maj 2013

2013-05-24 | 14:36:06
Ursäkta för en så himla rolig blogg för tillfället. Men faktiskt så sitter jag bara i min soffa hela dagen och varierar plugg med pll avsnitt. Funderar på att göra mig lite tacos? Men då är ju frågan om jag ska göra det till lunch eller kvällsmat? Svårt frågor det där.. Jag är iallafall väldigt sugen på godis fortfarande, så det ska jag nog köpa mig lite av. Gotttte. Men som sagt så måste jag ju ta hand om ponnyn också, kanske ska ta och göra det nu så att jag kan slänga mig i soffan igen. Blir nog inga hästtävlingar för mig idag, är ju där hela dagen imorogn med tilsan. 

24e maj 2013

2013-05-24 | 11:00:42
hej jag kommer aldrig bli frisk. och jag kommer aldrig aldrig få min lön. Fick ställa in dagens alla planer vilket SUGER, skulle ju supa mina klasskompisar under bordet. Istället blir det till stallet, haha mamma var där förut men hon fick inte in ponnyn. Hihi. Så blir att åka dit senare. Annars då? Antar att mor och far blir nere i stallet ikväll, så blir nog en ensamkväll med GODIS och let's dance. Låter faktiskt rätt bra. Imorgon MÅSTE jag vara frisk!! 

23e maj 2013

2013-05-23 | 19:55:14

Det var länge sedan jag var såhär dålig hörreni.. Jag.orkar.inte. Kom nyligen från stallet, fick åka dit då min syster inte fick in ponnyn. Haha!! Nu ligger jag i onepiece under massa filtar och hackar tänder. Hej feber. Och mitt huvud, är det normalt att ha sån här huvudvärk? Aldrig varit med om värre...


23e maj 2013

2013-05-23 | 12:01:31


23e maj 2013

2013-05-23 | 11:15:41
Japp. rätt. jag ligger i sängen framför pll idag också. Här ser ni min absoluta favoritscen i hela säsong två. MUMS. Har även hunnit med lite plugg vilket alltid är bra. Nej, nu ska jag upp och äta lite frukost, måste hoppa in i duschen också. Försöka bli lite fräsch.. 
 
Förkyldningen har förövrigt spridit sig, från ena näsborren - till båda. What 2 do? Imorgon måste jag vara frisk iallafall, och idag. Varför ska jag alltid bli sjuk när jag verkligen inte vill?! Aja. Kan ju bara bli bättre nu iallafall.

22e maj 2013

2013-05-22 | 18:01:12
Dagens skulle ha gjort:
- Pluggat idrott och hälsa
- Pluggat sällskapsdjur
- Bli frisk
- Städa mitt rum
 
 
Dagens har gjort:
- Blivit sjukare
- Kollat på PLL
- Ätit digestive
 
Stort grattis till ewelina för världens effektivaste dag. Like a boss.
Nu samlar jag kraft för att orka rida min ponny. HEJA mig.

22e maj 2013

2013-05-22 | 16:27:10
Har det rätt mysigt här i min soffa, trotts att jag mår som ett jävla russi. Om 22 dagar är det sommarlov och även fast jag älskar min skola så ska det bli så himla himla skönt. Jag beställde hem lite fina underkläder igår, inte för att jag hade pengar till det utan för att jag var värd det. Det finns nog väldigt få grejer som får än att känna sig så fin som fina underkläder. 
 
Nu kom solen fram också, inte för att jag orkar gå ut - men det är alltid fint med sol. Hoppas solen håller i sig under torsdag-söndag också. Så man kan få lite färg. Hoppas också att jag har en fet lön på mitt konto imorgon - bara två månader försent i så fall. Måste ha pengar till helgen!! Aja, får väl inte har för höga förhoppningar. Men nu ska jag ta mig lite degestive och knapra på. 
 
Senare är planen att ta hand om min fina fina ponnypojk och ikväll blir det räkmys med familjen. 

22e maj 2013

2013-05-22 | 11:56:58
Pretty little liars - hur såg mitt liv ut innan dig? 
 
jag.får.inte.bli.sjuk.are! 
 
NHS börjar ju imorgon, den bästa helgen på hela året! Och både torsdag och fredag är viktiga dagar i skolan och på fredag är det partytime och på lördag är det partytime och ååååh. det är en sönderplanerad helg på gång och här sitter jag och orkar knappt snyta mig. buhuu. någon som vill leka min pojkvän för en dag och komma hit och ta hand om mig? och ta med lite godis. eller nej, ta med massa godis. puss

22e maj 2013

2013-05-22 | 11:55:50

22e maj 2013

2013-05-22 | 09:30:32

Vill.inte!!!! Fick sjukanmäla mig från djurmagazinet vilket suger. Men skulle verkligen inte orkat och har inte tid att bli ordentligt sjuk. Torsdag - söndag är det full rulle. Men blir att spendera förmiddagen i sängen innan jag drar mig till stallet. Känner mig helt förstörd i hela kroppen.. Tur att pll finns!!


21e maj 2013

2013-05-21 | 21:28:04

Åh. Har haft en mysig dag med min Tilda-plutt. Vi avslutade dagen med lite dressyrclinic vilket alltid är trevligt. Nu ligger jag däckad framför lyxfällan och har otroligt ont i halsen, värkande benhinnor och världens mensvärk. Men sånt är livet. Nu ska jag göra mig lite varm oboy och krypa mer under täcket. Imorgon är det sista dagen på djurmagazinet..


21e maj 2013

2013-05-21 | 20:14:00

21e maj 2013

2013-05-21 | 13:58:13

Hopp-snopp. Kom nyligen hem från stan. Sprang omkring där med Tilda och pratade igen allt vi missat. Nu har jag bytt mina jeansshorts mot ridbyxor och ska snart åka och hämta upp tiken igen för att åka till stallet och trimma hästarna lite. Myspys.


21e maj 2013

2013-05-21 | 13:54:42

Tänkte göra en liten presentation. På bilden nedan ser ni nämligen min framtida häst som här rids av min framtida man. SCORE!

Vill tillägga att detta är min svenska man, självklart är keegan min internationella man. Och ja. Jag är 14 år.


21e maj 2013

2013-05-21 | 11:07:00

20e maj 2013

2013-05-20 | 22:12:34
jag har haft världens mysigaste kväll. Först drog jag en sväng med hundarna och bara njöt i solen. Fy vad jag älskar det här vädret. Satt ute i bara linne och shorts vid åtta tiden och åt grillat med mamma och pappa. Nu ska jag snart krypa till kojs och läsa min lilla bok. Imorgon är det heldag med tilda. Vi börjar med en sväng på stan för att sedan dra till stallet. Mysigt. 

20e maj 2013

2013-05-20 | 19:33:00

20e maj 2013

2013-05-20 | 15:31:04

Skönt att man har så snälla "grannar"..


20e maj 2013

2013-05-20 | 10:18:51

Blev en kort men skön morgonpromenad med syster idag. Nu ska jag ta en raggardusch och sedan bege mig mot stan för att äta med girlsen och sen 1h idrott.


19e maj 2013

2013-05-20 | 00:00:50

"You know you've been high when you feeling low" eh - #WORD på den. Idag har jag åkt på rosa fluffiga moln hela dagen. Och speciellt efter några timmar med den finaste människan på hela jorden. Wowowowowoowowowow. Om ni behöver hjälp med att rädda världen, tveka inte att höra av er! #oövervinnlig

Jag har gått omkring och sjungit falsett i flera timmar nu (en rätt idiotisk grej som jag gör när jag är för glad för att hantera det), har även sjungit på julsånger, pratat småländska och busat med mamma och syster. När de gått och lagt sig och jag upptäckte att den enda som fortfarande skrattade åt mig var jag själv så kände jag att det var dags att gå till sängs.

Det är ju såhär mitt liv är, jag hade nästan glömt bort det mitt i min arga depression. Nu jävlar hörreni! Nu är jag på väg upp och jag ska bli starkare än Bamse och Pippi tillsammans. Åh. Men nu måste jag försöka sova. Är en dag imorgon också. Gymmet då kanske? Står iallafall 1h idrottslektion på schemat. Jobbig dag det där..

Godnatt och kom ihåg, att allt kan hända i rymden!


19e maj 2013

2013-05-19 | 19:47:23

Agerade lite hopptränare för min syster. Försöker övertala henne att satsa på hoppningen nu när jag kör dressyren. Orkade inte bygga fram riktiga hinder, men blev 120 på sockerbitar. Haha, de var super duktiga!


19e maj 2013

2013-05-19 | 14:32:27
Saker jag mer gjort under helgen: 
  • Pratat med en Tyra sjöstedt som glatt kom fram till mig (ja- jag tycker det är coolt)
  • Tagit ett långt bad med tända ljus
  • Funderat över hund
  • Luktat jul
  • Kollat på lyxfällan x345545393434
  • Stått vid framhoppningen och dreglat efter en viss Niklas
  • Promenerat i parken mitt i natten (bästa som finns)
  • Funderat över hund
  • Druckit cola
  • Varit själv och njutit av mitt egna sällskap
  • Kollat på duktiga Emma nere på tävlingarna
  • Hittat två hästar som jag vill köpa (en råkar vara till salu)
  • Funderat över hund
  • Troligtvis sagt upp mig
  • Längtat till nästa helg
  • Solat 
  • Pluggat
  • Funderat över hund
  • Träffat fina människor
  • Ätit tacoschips
  • Funderat över hund
  • Letat efter den där jävla nyckeln
  • Funderat över hund
 
Ja. det beskriver nog min helg rätt bra. 

19e maj 2013

2013-05-19 | 13:53:56

Det här är sommar för mig. Jag älskar det här och kan sitta här hela dagen och glassa i solen. På torsdag sätter det igång på riktigt och då är det den bästa helgen på hela året och jag längtar ihjäl mig.


19e maj 2013

2013-05-19 | 09:22:00
önskelista? 

19e maj 2013

2013-05-19 | 09:01:00
Hej godingar. Sovit gott? Det har jag, trotts lite kontsiga drömmar. Menmen. Igår hade jag den mysigaste kvällen på länge och idag fick jag ledigt från jobbet - hur skönt? Jag ska tillbringa dagen på hästtävlingarna samt med joline. Blir nog en as bra söndag. Ska även försöka plugga lite, men vi får se om det blir något av det. Haha. Har jag berättat för er om mitt nya beroende föresten? Äter säkert 3-5äpplen per dag, MUMS. 
 

18e maj 2013

2013-05-18 | 18:44:00
Jag har redan fått fyra förfrågningar om vad jag önskar mig i födelsedagspresent. Jag som brukar skriva den önskelistan dagen efter julafton har inte ens tänk på det. Lite åldersångest? Aja. Här är lite som står på min önskelista just nu. Antar att den kommer fyllas på efter hand
 
 
 
 

18e maj 2013

2013-05-18 | 12:53:11

Sitter och funderar över min 20års dag. Vad ska jag göra? Ha en stor fest? Vad önskar jag mig? Vart vill jag fira dagen? Har nog aldrig varit såhär svårt, jag är inte redo att fylla 20 än..


18e maj 2013

2013-05-18 | 11:13:29
Hard work-work. Jobbar till 15, efter jobbet blir det en snabb sväng förbi hästtävlingarna innan jag ska möta upp mallan och cillen. Blir en fika och lite prat. Måste ju passa på nu när cill är hemma igen. Så vi hörs efter det. PUSS 

18e maj 2013

2013-05-18 | 10:41:34
Jag skulle ljuga om jag skulle säga att jag inte saknade dagarna i delfinariet. Åh. fina fina djur det där. Vem vet, om tre år kanske jag jobbar där? 

17e maj 2013

2013-05-17 | 22:03:00

Nu är jag på spåret igen!! Har varit en fin dag idag. Började med några timmar på Kolmården, sen gick jag mot Åby för att titta lite på hästtävlingarna i solen med min familj innan jag drog mig in till stan. Nu sitter jag här i Haga, framför tvn och myser med mina fina flickor. Men med lite onyttigt och en tröja som luktar en blanding mellan stall och killparfym så känns det synd att klaga! Vi hörs imorgon finisar!


16e maj 2013

2013-05-16 | 21:04:43
jag lämnar dig ett tag bloggen. vi hörs om en stund igen. Hopp - snopp

16e maj 2013

2013-05-16 | 14:02:00
 

16e maj 2013

2013-05-16 | 13:42:10
Då var jag hemma från en kort dag i skolan. Blev en fin utflykt och lite grävande - låter tråkigt men vi gjorde det utan tvekan väldigt roligt. Sen drog jag, emma, elli och carro till Spicy hot och åt - gotteligott. Nu är jag hemma, åkte förbi hööks en sväng på vägen hem och köpte lite gobitar till min ponny-plutt. Som ni ser på mitt prickiga ansikte så har solen och sommaren tittat fram.
 
Så här kan jag inte sitta längre, jag ska läsa igenom plugget (tills imorgon..), hoppa in i duschen en snabbis och sen dra mig mot stallet för att träffa mina giirlz och titta på hästhoppning. DÅ är det sommar. Nästa helg är den mysigaste helgen på hela året. 
 

15e maj 2013

2013-05-15 | 23:59:27
haha, stressssssssss. Träningen gick super bra med Aragorn, såå himla stolt och JA jag skryter men jag fick massor av beröm och ÅH va kul det är! Aja, sen var det att köra ponnyn till stallet igen, pussa hejdå x345, lämna av transporten och åka hemåt - vid 22.30 satt jag, mamma och pappa framför räkorna och började äta. Hah, helt vanlig onsdag i familjen Anzelius liv. 
 
Aja. Kände mig lite halvkrasslig efter lektionen, ont i halsen och öronen - så jag tog en äcklig kan jang sup nu innan läggdags, PERFEKT när man känner att förkyldning eller något är på gång. Hur som så måste jag sova nu, imorgon är det skola 8.30-11.15, jobbigt liv jag har. 
 
Imorgon är det även begravning för Jimmy, hemskt.. RIP 

15e maj 2013

2013-05-15 | 23:02:00
Fantastisk dressyrträning för världens bästa tränare! Vi red bla igenom MSV:C programmet och bestämde oss för att det är där vi ligger. Så japp, bara att köpa sig ett par dressyrstövlar, hårnät och snygg kavaj sen är jag redo att krossa de stora dressyrhästarna på banan. Känns inte heller så dressyrigt (eller storhästigt för den delen) att kalla Aragorn för ponny-pojken.. Kanske borde kalla honom hans riktiga namn? " Oh. just a ranger like Aragorn" Hah. Får ta mig en funderare på den. Men jag är så himla lycklig och så himla stolt. 
 
Den där ponnyn har jag lärt allt jag kan, vi har växt tillsammans och varit med om det mesta - Vi har tillsammans tagit oss dit vi är idag. Och det är inte tack vare att pappa betalade miljonen för honom eller att vi har använt oss av de dyraste tränarna och har den bästa utrustningen - tvärtom. Vi har kört allt i våran takt och byggt världens starkaste band imellan oss. Vill vi rita ut i skogen varje dag i två veckor - då gör vi det! Och vill han slänga av mig två gånger på en lektion - då skrattar jag bara åt honom, så länge han gör det för att han är glad och lycklig. För är det inte är kul, så är det inte värt det. Då finns det ingen poäng med hela skiten utan då kan man lika gärna köpa en fiol. 
 
Den här 10åriga ponnyn gör mig lyckligast i världen - och även fast jag svär åt honom och kallar honom åsna, så är han det viktigaste för mig. Det här är bara början, honom ska jag göra allt för. 

15e maj 2013

2013-05-15 | 16:59:00
Hur går det för er än så länge?!! För mig har det gått bra! Ägg till frukost, tacos till lunch och ikväll planeras räkor. Imellan där har jag druckigt mycket vatten, ätit frukt och lite sånt. Dagens träning? Promenad till djurmagazinet (ca 7km) samt dressyrlektion nu ikväll. Bra onsdag? BRA onsdag!
 
Gick bra på praktiken idag, jag gillar gänget på djurmagazinet - så himla härlig stämning där. Idag har jag gosat med djur, byggt burar, gosat med djur, byggt klösstälningar och gosat med djur. bra dag helt enkelt. Fick även finbesök av atilla och donika. Alltid trevligt. 
 
Nu ska jag plåstra om mina bitsår på fingrarna och fixa lite innan jag drar mig mot stallet för att sen åka iväg på dressyrträning. Vi hörs senare, troligtvis kan modern min ta lite bilder från ridpasset. 

15e maj 2013

2013-05-15 | 08:21:39
Godmorgon snyggingar! Solen skiner och fåglarna kvittrar. Jag spenderade gårdagen med att leta efter nycklar och plugga. What a night så att säga! Tänkte för övrigt att jag skulle göra äggfrukost idag. Hur gick det? dåå-ååligt. Hej löskokt x48. Aja, snart ska jag ta på mig träningsskorna och bege mig ut på en promenad mot djurmagazinet där jag ska spendera min dag. Så vi hörs under min lunchrast eller efter jag slutat. 
 
Tills dess, ta hand om planeten jorden och kom ihåg att allt kan hända i rymden. xoxo

14e maj 2013

2013-05-14 | 23:19:15
Efter några timmar med den bästa killen på jorden blev jag helt plötsligt träningspepp igen. Jag ska därför utmana mig själv med att ta en deff-vecka. ÄR NI MED? 14e maj - 14 juni? Lagom till studenten och bikinisäsongen?
 
Mitt schema lyder: 
 
- två vilodagar/veckan
- en ätardag/veckan
- mycket grönsaker
- tappa ner på kolhydraterna
 
 
KOMIGEN. DET ÄR FYRA VECKOR AV ERA LIV!!!
 
 
TIPS:
- Ät innan ni hinner bli hungriga
- Förbered måltider
- Dra med vänner på utmaningen
- Frågasätt dig innan du stoppar i dig saker
- Hitta på saker hela tiden (minskar skafferirensningen) 
- Skriv ner allt du äter, det gör dig mer motiverad
- Hitta på en belöning till dig själv som du ska få OM du klarar det (t.ex. klädesplagg)

14e maj 2013

2013-05-14 | 18:38:00
Försöker göra om designen, följer ett steg-för-steg program till att byta header men ändå funkar det inte. WHYY?! Jag fattar verkligen inte hur man gör sånt skit.. ERIIIKAAAAAAA??!!!  (min designexpert som hjälpt mig de senare typ 2 åren ?!)
 
Hursom, sitter och pluggar lite fortfarande, ska snart ut med hundarna innan mor och far kommer hem från jobbet. Sen blir det tillbaka till pluggandet igen. Så fort jag tappar fokus så sitter och och kollar på 775348953 program av  lyxfällan innan jag hittar fokuset igen. Därav tar det sån jävla tid för mig. haha. 
 
Suttit och funderat över hundnamn, OM det är så att jag väljer att skaffa hund. Funderar på att använda mitt så kallade "barnnamn" haha. Dock så gick jag in på svenskanamn.se och såg att endast två i hela Sverige heter det. Cooolt. Står iallafall mellan det namnet eller "Olivia" - så himla gulligt!
 
Sitter även och funderar på 20 års fest - vore det inte något? Aja. Tuwa verkar vilja att jag ska leka med henne lite nu. 

14e maj 2013

2013-05-14 | 15:57:41

Kom precis hem från en promenad, fick under halva tiden sällskap av Erica vilket var väldigt trevligt. Nu är jag hemma, ska krypa mer i min onepiece och fortsätta pluggandet. Faktiskt inte så illa att plugga, tvärtom - speciellt när det regnar så blir det lite myskänsla över det.


14e maj 2013

2013-05-14 | 09:59:22

14e maj 2013

2013-05-14 | 09:53:00
HAHAHAAHHA. Tjejer känner ni igen er? (killar också kanske)

14e maj 2013

2013-05-14 | 09:41:20
Godmorgon solstrålar. Planen för dagen var morgonpromenad med hellrin, men stackarn mådde inget bra så vi fick flytta fram det. Får gå en promenad med musiken som sällskap istället. Planerna idag är ingenting.. Måste göra klart en uppgift i skolan, måste dit och be om ett papper och sen funderar jag på att luncha med tjejerna. Men får se helt enkelt. Måste iallafall förbi skolan och hämta ett papper. 
 
Aja. Nu ska jag hoppa ur sängen och ta tag i mitt liv. För vet ni? Allt blir vad man gör det till! 

13e maj 2013

2013-05-13 | 19:28:42
kan inte sluta skratta år den här människan! Så himla klockren!

13e maj 2013

2013-05-13 | 16:04:00
Urs. idag är jag ingen partypingla hörreni. Jag vet att jag klagar 24/7 just nu på bloggen, men den här magkatarren dödar mig. Idag har jag bara fått i mig två piggelin. Vilket såklart är väldigt gott, men funkar ju faktiskt inte. Orkar inte ens ta tag i plugget utan sitter framför lyxfällan samt funderar över valpis fortfarande. Det är stort att skaffa egen hund och inget man gör för att den är söt.
 
Hur löser det sig när jag är på kolmården hela dagarna? 
Jag vill till afrika 3veckor 2015 - vem tar handn om henne då?
Om jag vill resa efter studenten - vart ska hon vara då?
Vad kommer hon kosta i månaden? 
osvosv. 
 
 
Jag har fram till hösten på mig att bestämma mig så får vi se hur det blir. 

13e maj 2013

2013-05-13 | 10:28:50

Åh. Sommarlovet är stört nära. Fyra grejer kvar i skolan. Tror jag.. Och två av de grejerna är extra saker för att höja mitt betyg bara. Känner att sommarlovet inte kunde kommit bättre. Har fått mina första jobbpass på hunddagiset nu. Är töntigt taggad!

Måste förövrigt försöka hitta min jävla nyckel. Haha den var borta när jag kom hem från Teneriffa. Det lite jobbiga är ju att det innebär även nyckeln till jobbet och till Joline. Haa oups! Leta leta!


13e maj 2013

2013-05-13 | 08:53:00

När jag ser bilderna på den här tjejen tänker jag bara "vafan är jag rödhårig för?" Ombre är så jää-äävla snyggt att jag dör. Vill också!!!


12e maj 2013

2013-05-12 | 18:38:04

Jag lever, jag har bara spenderat dagen med annat. Var på maxi en sväng och blev bjuden på gormelunch, har pluggat lite, kollat lägenheter och tänk på hundnamn (HAHHAA mobilen ändrade på "och tänkt på hundbajs" men det har jag då inte gjort). Nu sitter jag och pluggar lite, men ska snart iväg igen. Så då hörs vi imorgon istället. Då står det roadtrip på schemat!


12e maj 2013

2013-05-12 | 11:32:23

Jag vaknade nu - JAG VAKNADE NU. Haa minns inte sist jag sov till efter elva. Men antar att jag behövde det. Så jävla skönt.. Iallafall, Idag är det söndag och full rulle. Dock vaknade jag med en gräslig huvudvärk och fortfarande ont i fötterna. Men lite frukost i magen löser allt!


11e maj 2013

2013-05-11 | 16:28:04

11.5 h senare är jag hemma. Ligger däckad i soffan och orkar inte med livet. Men vafan! Nu (om 1h) ska jag rensa garderoben och sen blir det att ta ett långt bad innan jag ger mig ut på kvällens äventyr.


11e maj 2013

2013-05-11 | 15:14:01

En andraplats snodde vi och jag är super nöjd! Där visade jag dom att man behöver inte vara super utbildad och ha en häst på 1.80 - allt som räcker är samarbete. Men lite saker har vi att slipa på tills nästa tävling som inte är förrän 2 juni. Men då jävlar är förstaplatsen våran!


11e maj 2013

2013-05-11 | 11:24:00

Haha det är lite kul att se min lilla hoppponny bland alla dessa stora dressyrhästar. Men ligger placerad än så länge och Aragorn har skött sig bra. Hade önskat lite högre poäng, men domarna bestämmer och jag är trotts allt väldigt nöjd med våran insats. Nu står han i transporten och slappar medan vi väntar på slutresultat. Kommer komma hem lagom till läggdags.


11e maj 2013

2013-05-11 | 05:25:26

Uppe med tuppen och ut på äventyr. Ska starta LB:1 (L:B1?) i storhästklassen med min ponny-pojk. Tävlingen är i Linköping så är en bit att åka, men är första start så det går bog rätt snabbt. Vi hörs senare!


10e maj 2013

2013-05-10 | 22:55:53

Ligger nu nerbäddad i sängen framför SATC för att sova. Kom precis från stallet, var där och putsade det sista inför morgondagens tävling. Klockan står på 04.10 - dags att sova kanske? Imorgon blir det bättre bloggning. Puss


10e maj 2013

2013-05-10 | 21:56:45


10e maj 2013

2013-05-10 | 18:19:08

Full rulle idag! Hur som så har jag tillbringat dagen med Joline - köpt jeans! Sen har jag ringt på valp och tittat på lägenheter. Som det ser ut nu flyttar jag ihop med världens näst-bästa Evelina (jag själv kommer såklart först). Hur härligt??? Wow!! Nu sitter jag på bio med mallan. Hörs sen!


10e maj 2013

2013-05-10 | 10:23:05

Hej hopp! Denna fredag börjar med några timmar på stan med bästis. Mysigt! Just nu sitter jag dock och SVETTAS IHJÄL på bussen. Så äckligt att jag avlider - jag hatar att åka buss..


9e maj 2013

2013-05-09 | 23:55:31

Kan inte sluta.. Jag måste ha en sån söting.


9e maj 2013

2013-05-09 | 21:39:08
Jag vet inte vad det är med min dator, eller min mobil - kanske är mitt internet som det är fel på? Hur som så har jag varit så himla glad idag. Trotts att jag missat att ringa viktiga samtal och gjorde en rätt dålig dressyrträning så har jag varit så himla glad. Jag har liksom haft en pirrande känsla i magen hela dagen och jag känner bara YEAH. Jag är så sugen på allt här i livet.
 
Jag håller fortfarande på att skriva ner "ska jag skaffa hund" tankar. Jag vill så himla gärna ha den. Men afrika då? Jag ska ju dit! Och jag vill backpacka i USA? Jag ska verkligen tänka över det. Jag har kommer ha ansvar för det här livet i som mest typ 15 år framåt. Vad kommer jag få skippa? Kommer det vara värt det? Vi får se helt enkelt. Imorgon ska jag försöka ringa kenneln och prata lite med de. De får en troligtvis en kull i slutet av sommaren. 

Aja. Nu har jag precis ätit räkor med familjen, känns så himla roligt att ha hela familjen samlad. Sedan har jag och syster varit på en liten bilfärd (hon köpte bil idag) och nu ska vi ha filmkväll med chips. gottegotte. 

9e maj 2013

2013-05-09 | 11:34:51

Är påväg mot stallet nu, dressyrträning på gång med ponny-pluttN. Har kameran med mig så ni får lite bilder senare. Nu är det bara att köra gärnet, trotts att jag har träningsvärk i hela jävla kroppen. Kötta!


9e maj 2013

2013-05-09 | 10:00:30


9e maj 2013

2013-05-09 | 09:49:52

Godmorgon! Jag drömde att Malin tvingade med mig på bodypump. Jobbig dröm och Svahnen - NEVER. Hur som. Nu ligger jag i soffan, äter lite frukost och läser min bok. Solen skiner ute och snart ska jag till stallet. Idag blir det dressyrträning, har jag fattat det rätt så ska jag rida för min lärare. Kan bli spännande.. Men men, in i boken igen. Jag vill förresten flytta hemifrån, har jag sagt det?

Idag ringer jag troligtvis till en hundkennel och pratar lite. Hihi.


9e maj 2013

2013-05-09 | 09:19:31
Här är bara små snuttar av världens bästa bok. Jag vill läsa varje sida åtta gånger för att det är så bra. så rätt.

8e maj 2013

2013-05-08 | 22:44:15

Hello tjockisar.

Nu närmar sig korta Götetöntsvarvet.

TIPS I
Köp min nya träningsbok/bibel ”Öka Öka Öka”. Full av fitnesstips, drinkar, bilder, dåligt samvete och läsarfrågor.
Te.x: Solveig 71: -Hur vet jag som otränad senior hur hårt jag kan träna?

Svar: -Dum fråga Solveig. Känner du inte blodsmak i käften när du maxar kan du lika gärna sälja Bingolotter. (Hon blev nöjd och har inte skrivit igen)

Här finns även en kurs i sociala medier hur du checkar in på alla gym, pass, vikt puls, BMI + tempovideoklipp med din svett i HD(helt sjukt coolt) .

Tips II:
Skalla inte gymägaren då denna vill släcka för kvällen – Även om du har grym puls, kroppen stenhård och ögonen står som råttpickar på dig. Jag vet.

Resulltat: nytt gym & nytt skåp.

Tips III.
Hemmaträning.
T.ex i tisdags: Skuggboxade nyvaken med heavydutygloves iförd kallingar, 3 vinterjackor och för liten mc-hjälm med stängt visir framför hallspegeln i hysteriskt tempo.

När jag dammsugit upp de sista skärvorna (stå gärna längre bort från spegeln) körde jag rusningsmania 93 ggr i trappan(é så kul), 155 chins i dörrkarm med en volvo B18 i BabyBjörnsele + jämnfota känguruhopp med 4 fyllda jeepdunkar på sträckta armar runt kvarteret,.

Snabb dusch, 2 rädisor, 1 glas vatten och en klyfta äpple(man måste belöna sig också:-), klockan visade 04.55, Dags att ta rullskidorna utan hjul till jobbet.. Träning ska va kul.

Iväg och träna nu Jabba – underhudsfett är äckligt.





Hej alla tjockisar.

Nu har jag efter ett kraftigt ät-återfall på mockatårta, Mc Donald,-menyer, litervis av dipsås, äta västkustsallad direkt ur burk, plockgodis och Redbull hittat tillbaka till fitnesshimmelriket. F*ck vad trist när man inte hittar sitt gymkort.(låg på botten i fritösen)

Idag hoppade jag up kl.06.45 från min spikmatta. Övertänd. Frukost: Wasa knäcke med ett ärtskott. Facebookade om mina perfekta barn + dagens träningschema och därefter Powerwalk 11,4 km med mina gångstavar av armeringsjärn. Därefter 5 X 900 meter dike jämnfotahopp med anabola och traktordäck i sele.
Hem för kort dusch. Toksprang till gymmet 5,3 km med ryggsäck fylld av konfirmationsbiblar(74 st).

Väl på gymmet skällde jag ut ALLA för att jag tyckte dom såg TJOCKA ut, bokade sedan upp mig på ALLT!!!

2 X 45 min.Aerobic, 3 X 30 min BODYATTACK , 2 X 35 min GRIT-STRENGTH.

Därefter Cykel Activio, Ruffie, 4 X 40 min. BOX + 3 X 35 min X-Fit.
Bastu 105 grader i 19 minuter, därefter CXWORX, 5 X 30 min. Wod Performance.

2 dl. nässelpowerdink sedan 4,9 mil löpning i tät, kuperad terräng iförd gammal riddarrustning i plåt. En banan, 6 dl.vatten + skalet från 3 morötter. Spydde upp allt.

50 min SH’BAM, Bodypump + 3 X 50 min Switching. Här kände jag mig ur form, men efter 2 blackouter och ett hjärtstillestånd gasade jag med 3 X 40 min. Bodycombat, 1 X GRIT® PLYO, simmade 2,9 km med slalomskidor avrundade med 8 X ViPR Athletic.

(här spydde jag igen. Magsjuk!!?).

Hem till familjen och kollade ”Fortet” samtididigt som jag gjorde push ups i hysteriskt tempo. Innan jag lägger mig ska jag återigen facebookprofilera mig med mitt tränings-schema, mina A-barn, beställningsvin tillsammans med altanbilden i solnedgång som har ALLT.
God natt tjockisar.

Ps. Glöm inte att du är för tjock.


Jag älskar Peter Sandholt.


8e maj 2013

2013-05-08 | 11:36:21
Jag är taggad. Nu har anna-panna köpt 10 kort på friskis och snart kommer tilsan hem (YEESSS) och jag ska tvinga henne att köpa ett kort där. SKÖNT med lite sällskap på gymmet. Är så lätt att ligga på latsidan när man ska gymma själv. Ska även tvinga tilsan att dra ut på promenader. YEAH. Den lilla råttan har ju spenderat nästan 6månader i något land som kallas norge. Jag menar, vad är det? Men snart kommer hon hem och det ska firas med hel dag på hästtävling samt utgång. Och nej, vi är inte så här snyga egentligen.. 

8e maj 2013

2013-05-08 | 11:27:00
Har suttit och försökt och försökt att lösa det. Jag vill så himla gärna ha en egen hund. Jag är medveten om att jag har två super fina hundar här hemma, men ingen av de står på mig = ingen av de får jag ta med mig när jag flyttar hemifrån (inom två år). Och att köpa en valp när man precis flyttat funkar ju inte direkt så bra, då den måste ha sällskap 24/7 i början. Därför tänkte jag köpa en sånhär goding.
 
Liten och ickehårig som gör att jag kan ta med den näst intill överallt. Den är också en väldigt enkel och glad ras, vilket gör att man kan låta ens vänner ta hand om den i värsta fall om man måste iväg någonstans. Sedan har jag ju som sagt två hundar, promenaderna blir ju faktiskt inte längre för att man lägger till en hund. Och eftersom att jag kommer gå lite i skolan efter sommaren så skulle det fungera, eftersom att den inte kan vara så mycket själv första tiden. 
 
Men, det ser mörkt ut och vi får se hur det löser sig. Min plan var att ha bebben hos joline när jag är i skolan mina strötimmar, men glömde helt bort jolines råttköp som hände förra veckan. Och konstigt nog vill hon inte ha hund i lägenheten då. ;)  Men vi får se helt enkelt. Annars får jag helt enkelt vänta några år, jag har ingen brådska. Det är ändå ett stort steg att köpa hund, och inget man gör spontant. Just nu känns det bra men vi får se helt enkelt. 
 
 

8e maj 2013

2013-05-08 | 10:00:27
jag satt länge och begrundade mitt konstverk - tyckte själv att jag borde bli konstnär medans anna och joline var mer inne på komiker. De är roliga domdär tössarna. Blev dessvärre ingen praktik för min del idag. Får se gärnet nästa vecka istället. Aja. Nu ska jag slappa och slappa lite. Så hörs vi sen! 

7e maj 2013

2013-05-08 | 00:31:03

11h stanhäng senare ligger jag död i sängen. Hade sån himla fin kväll med mina favorit brudar! Länge sedan jag skrattade så mycket.. Vi vann dock inte, trotts mina fina täckningar, ni får se de imorgon om ni är snälla. Nu - ett SATC avsnitt och sedan sova sova..


7e maj 2013

2013-05-07 | 17:58:14

Full rulle hela dagen! Nu sitter jag på en balkong mitt i city och steker. Så jävla skönt! Snart blir det mot Hugo för musikquiz, super nice! Fick förövrigt detta meddelandet på fejjan precis, bästa Carro vet vilka problem jag har med att äta med pinnar. Haha, GODING!


7e maj 2013

2013-05-07 | 12:48:11
Mamma hann knäppa lite bilder under uppvärmningen bara, sen var det full fokus på programridning. Här får ni iallafall en bild på oss. Nu måste jag dra mig in mot stan. Mentorstid, träffa anna och sen iväg yttligare. Vi hörs under dagen. PUSS

7e maj 2013

2013-05-07 | 08:55:48

Uppe med tuppen och på väg till stallet. Måste träna lite på dressyrprogramet. Mamma ska hjälpa mig så hon kan kanske knäppa lite bilder. Vi hörs senare!


6e maj 2013

2013-05-06 | 19:19:21
Vissa människor gör än så himla glad, håll er till dem!

6e maj 2013

2013-05-06 | 15:51:25

Dör


6e maj 2013

2013-05-06 | 12:12:00

Gör hälosamma val varje dag

 

Bara för att hon på bloggen sprang 1mil igår och ska springa 1 mil imorgon så kan inte du göra det. Man måste börja lite smått och försiktigt och sedan öka både sin träning och förbättra din kost. De små ändringarna gör skillnad! Byt ut ljusa brödet mot ett mörkt? Eller ännu bättre en knäcke? Gå av bussen en hållplats tidigare och gå de extra meterna? Ta trappan istället för hissen, iallafall ner? Gör små ändringar i din vardag helt enkelt. 

 

Be the best version of YOU

Sluta jämföra dig med andra. Vi ser inte likadana ut och vi har inte samma möjligheter allihopa. Men försök att göra dig till den bästa versonen av dig. Du kan kanske inte springa milen? Din kropp kanske inte vill få de där smala benen? Men det är så du ser ut. Vad glad för den kropp du har och träna för din egna skull. Bli helt enkelt den bästa varianten av dig och gör sånt som du mår bra av! 

 

Vad vill du få ut med din träning?

Sätt upp mål med din träning. Vad har du för mål? Komma i de där små jeansen? Lyfta x antal kilon? Bli större? Springa en mil på under 60min? Komma längre i din sport? Sluta vara sjuk så ofta? Försök att hitta den där sista motivationen. Köp den där snygga tröjan när du gått ner halva målet, köp dig en ny TV när du är 10 minuter ifrån 1h på milen osv.. Belöna dig med saker när du nått dina delmål. Hitta anledningen till varför du tränar och tänk på det målet varje gång när du står och är nära på att ge upp. DU KAN! När kroppen ger upp tar hjärnan över! När orken tar slut börjar viljan! 

 

Stop saying I wish and start saying I will

 Sluta skjuta upp saker och puscha dig själv. Du märker ingen skillnad av att sitta i soffan och tänka "på måndag, då sätter jag igång". Ta tummen ur röven och kämpa för dina mål. Känslan när du kommer från det där passet du haft ånget för är fantastisk. Dra med någon kompis om du känner att du inte hittar motivationen själv. Be henne/honom dra med dig och utmana varandra. Börja NU och du kommer nästa år vara glad över det beslutet. 

 

Make yourself proud

Var stolt över dig själv. Utgå från dina förutsättningar och jämför dig med ingen annan än dig själv. "Vart var jag för ett år sedan och vart är jag idag?" Strunda i att Lisa i klass 6A springer milen varje dag. Låt träningen ta tid och det är okej att misslyckas! Men va stolt över dig själv för varje framsteg du gör. Och låt det ta tid, för om 1vecka/5månader/3år när du står där och har sprungit din första mil så kommer allt vara värt det.

 

 

 

Och kom ihåg att alla har olika förutsättningar och utgå från din kropp. Jag t.ex. kan inte springa mer än 20 minuter pga min benhinneinflamation, men det betyder inte att jag är sämre för att jag går milen medans de andra springer den. Jag är så otroligt stolt över mig själv så fort jag rör på mig. Och även fast jag inte ser ridning som en träningssport, då jag hållt på med det i 14 år - så är det en sport som jag gör 4dagar/veckan vilket är lätt att glömma bort. 

Glöm inte att allt kan vara träning på sitt sätt. Även att gå från sängen till soffan är träning! Så tappa inte gnistan utan tro på dig själv, så lovar jag att tro på dig också! 


6e maj 2013

2013-05-06 | 09:43:25

Jag älskar autokorrekt. Hur många dagar har man inte suttit och skrattat åt det? Idag gjorde jag det iallafall.


6e maj 2013

2013-05-06 | 08:49:28
Godmorgon godingar. Har ni sovit gott? Förutom att jag vaknade vid halv fem och inte kunde somna om så har det varit en skön natt för mig också. Vaknade, ställde mig på vågen (positiva besked) och nu sitter jag här i sängen igen. Ska göra mig lite äggfrukost och sen beger jag mig nog ut och gå milen. Solen skiner och det är super varmt ute. Träningsshorts kanske? Hur som.
 
Senare idag blir det cykeln in till stan (9km) för att där träffa på mina klasskompisar och dra till Spicy hot. Vi får ju äta där med våra skolkort just nu, Spicy hot, campus, mitropa, täppan, kungs kebab och förut hade vi donken också, frågan är om de tagit bort det nu? Om jag går på idrottslektionen beror helt på hur katarren känns för stunden, men jag räknar med att gå på den. 
 
Nej, nu blir det frukost. Puss hej! 

5e maj 2013

2013-05-05 | 23:34:11

Skulle denna söting passa mig? 20 års present?


5e maj 2013

2013-05-05 | 22:52:13

Varit en jävla skit dag idag, men det ska det bli ändring på. Imorgon tänker jag börja dagen med en promenad tror jag! Och måste bättra mig med kosten om jag ska orka med den här katarren. Aja. Ska avsluta kvällen framför min älskling. Då blir allt bättre!


5e maj 2013

2013-05-05 | 15:50:27
Så här färgglad är jag idag. Hur har dagen varit för er då? Jag har mestadels legat i soffan och slappat pga magkatarren. Vet inte vad jag ska göra åt skiten för det blir bara värre och värre. Upptäckte nyss att ett blodkärl i ögat spruckit. SNYGGT! Men en sväng till stan för att fika med anna i solan hann jag iallafall med. Skönt! Nu googlar jag omkring på datorn, försöker kunna uppfylla en dröm. Men det krävs endel, i både pengar och tid..

5e maj 2013

2013-05-05 | 11:42:51

 

★ Äta små portioner, ofta 
Ni har säkert hört det här ofta men det är värt att testa det. Vänta inte med att äta tills du är super hungrig, för då kommer kroppen lagra maten för att den inte får mat så ofta. Och när du väl äter är risken stor att du äter alldeles för mycket och på så sätt töjjer ut din magsäck.Planera dina måltider, 5måltider om dagen - det behöver inte vara spagetti och köttfärsås till alla målen, ett äpple går bra. Försök att äta något var 3e timme. 

 

★ Va fantastisk, även på gymmet.
Vem har sagt att man inte kan vara snygg på gymmet? Självklart behöver du inte ha nyaste halsband och smink, men jag är nog inte ensam om att bli träningspepp av nya träningskläder? Skippa sminket, skippa att stå och spegla dig - köp träningskläder som du känner dig snygg i och ROCKA DEM! Våga vara färgglad, våga sticka ut! 

 

★ Vad är ditt mål?
Alla borde ha ett mål när det gäller träning. Det kan vara allt från göra 50 armhävningar utan paus, få större armar eller se ut på ett visst sätt. Börja med delmål, ha flera delmål fram till ditt mål så ska du se att det känns närmare än vad det är! Första målet kanske är 10 armhävningar? Sen 20 sen 30... osv. Se till att unna dig något vid varje delmål. Det kan vara ut och äta någonstans, köpa den där toppen eller boka den där semestern. 

 

★ Håll motivationen igång

Se till att håll motivationen uppe. Det kan vara genom att läsa olika träningsbloggar, följa träninginspererade instagrams eller kolla på we heart it. Fixa en bra spellista på din telefon/ipod som får dig taggad. Det bästa av allt är att träna med vänner. Dra med dina tjejkompisar till gymmet så blir det både lite roligare och jobbigare (så klart man tävlar ?!), eller bestäm med grannen att varje torsdag klockan 17 tar ni en promenad? 

 

 Planera
Det är lätt att säga att ja, imorgon ska jag träna. Men har du mål? Vill du nå dina mål? Kommer målen närmare för att du säger att du ska träna? Sluta snoza i 50 minuter och gå upp och gå en promenad istället! Planera in din träning och gör det till en rutin. Att nej, klockan 18.30 på tisdagar kan jag inte ses, för då är det zumba pass. Jag vet att det är super svårt - men vi gör det tillsammans. Okej? - BEACH 2013 KOM OCH TA OSS! 


5e maj 2013

2013-05-05 | 10:58:45
Godmorgon coolingar. Hur går det för er och träningen? Min våg visaar -1.2kg sedan 23 april - jag är super nöjd. Nu är det bara -0.5kg kvar innan jag har nått mitt första delmål! WOPPA. Har dock inte kunnat träna så mycket som jag velat pga magkatarren, men då får man göra vad man kan. T.ex. ta promenader, rida, cykla och sånt som faktiskt funkar. 
 
Idag är det promenad runt strömmen på schemat med anna-banana. Mysigt. Funderar på om vi ska köpa med oss lite picknick och sätta oss i parken och mysa lite. Vad tror ni om det? Aja. Dags att fixa lite frukost. Vi hörs senare! 

4e maj 2013

2013-05-05 | 02:25:41

Blev en tidig hemgång idag = hemma innan solen börjat gå upp. Jag var totalt opeppad först, men väl på dansgolvet så älskar jag det. Mitt älskade dansgolv.. Hur kan man inte älska det? Hur som, när jag kom hem hade mamma som vanligt bäddat upp min soffa. Hej jag har världens bästa föräldrar. Aja, nu ska jag tvätta bort mitt ansikte och hoppa ner under täcket. Vi hörs imorgon!


4e maj 2013

2013-05-04 | 18:38:10

"Det finns alltid nåt äkta att hålla fast vid" #word #älskadehåkan


4e maj 2013

2013-05-04 | 17:36:25
7h senare är jag hemma och helt slut. Var en fin dag på åbytävlingarna med tjejerna. Just nu hoppar nog mamma sin 110 klass, men jag orkade verkligen inte vara kvar. Nu ligger jag däckad i soffan framför eva & adam istället. VÄRT. Får se om det blir utgång eller mys ikväll sen. 

4e maj 2013

2013-05-04 | 09:58:21
Godmorgon! Sovit gott? Jag sov super gott. Nu ska jag koka lite ägg och sen drar jag mig mot åbystallet där det är hästtävlingar på gång. Super mysigt. Igår blev det lite kvalites timmar med cill och skråll. Jag älskar de där brudarna alltså. Så himla fina är dom. Aja, äggen kokar inte sig själva. PUSS 

3e maj 2013

2013-05-04 | 00:08:00

3e maj 2013

2013-05-03 | 22:50:00
Jag lever! Det är full rulle just nu bara, men här får ni lite bilder från dagen. Vi hörs imorgon istället godingar.  PUSS 

2a maj 2013

2013-05-02 | 22:12:07


2a maj 2013

2013-05-02 | 20:50:49
Gårdagens planer blev framflyttade en vecka vilket betyder att jag har ett stort prov imorgon = jag sitter i soffan och pluggar hela kvällen samtidigt som jag smygkollar lite på Let's dance. HEJA OSCAR! 
 
Annars då? Fredag imorgon vilket betyder Kolmården hela dagen. Sen blir det lite mys med CILLEN och skråll. Min cill kommer hem över helgen och det ska utnyttjas till fullo. Så imorgon efter kolmården blir det en långpromenad och skitsnack och på lördag blir det UTGÅNG. Jag är så galet taggad att ni anar inte. I
 
 
Men måste verkligen plugga nu, hoppas på att jag hinner skriva lite ikväll. Annars hörs vi imorgon? 
 
LOVE. 

2a maj 2013

2013-05-02 | 08:02:44

Godmorgon snyggingar! Då var torsdagen här och för mig betyder det skola fram till 15. Hörs då!


1a maj 2013

2013-05-01 | 22:07:09

Jag blir så himla ledsen när jag tänker på hur mycket killar egentligen styr ens liv. Varför är det inte tvärtom? Varför kan det inte vara killarna som ligger vakna om nätterna och analyserar allt? Varför är det inte dom som sitter och övervakar telefonen i väntan på ett sms? Hur kommer det sig att vi tjejer bryr oss så mycket mer än vad de gör? På vilken planet lät vi det hända? Hur kommer det sig att vi tjejer lägger så mycket mera tid på killar än de på oss? Jag blir så jävla arg när jag tänker på det.

Nu skärper vi oss tjejer! Vi behöver inga killar för att känna oss vackra?!!! Passa på att unna dig själv något riktigt fint idag. Ett nytt nagellack, ett besök hos frisören, en ny klänning.. Själv ska jag nog köpa mig ett sexigt underklädssätt, mest för att jag kan!


1a maj 2013

2013-05-01 | 17:25:40

pluggg...plugg... smygkollar lite på BL i bakrunden och gråter lite då och då. Jag önska verkligen att jag fick vara med någon gång.. Ikväll blir det grillning med hela familjen, super mysigt! 

1a maj 2013

2013-05-01 | 16:17:26
Tre favoriter: 
 
Tänkte dela med mig av de tre snyggaste tjejerna jag känner till. 
 
Annie Lindblad. 
Vissa dagar känner jag mig inte ens tillräckligt stabil för att gå in på hennes blogg. Människan är äckligt snygg. Jag menar, hur många människor skulle vara snygga i rosa hår och pälsjacka? Hon kan till och med ha röda läppar till sitt hår och vara världens babe. Skulle verkligen inte tacka nej till hennes garderob heller.. 
 
Kenza Zouiten
Jag är nog verkligen inte ensam om att tycka att den här bruttan är galet snygg. Hon kan näst intill ta på sig vad som helst och ändå se så jävla snygg ut. Och hennes kropp skulle jag kunna döda för. Nej, den här tjejen är otrolig - vilka jävla gener! 
 
Caroline E
Antar att det räcker med att kolla på bilderna. Fyfan vad hon är snygg. Stört hår, kropp, stil.. allt. Hittade hennes blogg för ca 3 månader sedan och följt den slaviskt sedan dess. Hon har precis kommit ut med en "fuck perfection" kollektion, känns ju bara ironiskt att miss perfect ligger bakom den. MUMS

1a maj 2013

2013-05-01 | 15:02:02

Bra morgonpromenad på 11,8 km i bra takt. Det blir fler gånger!! Nu ska jag göra mig lite lunch och sätta igång med plugget igen.


1a maj 2013

2013-05-01 | 12:43:30
Varför måste det vara så fint väder idag? På mitt schema idag står nämligen PLUGGAAAAAAA!! Menmen, solen skiner ju fler dagar så det är ju bara att köra igång med skiten. Har redan köttat mig igenom 2h nästan, så nu har jag tagit på mig träningskläderna för att ta en liten paus. Ska möta upp min fina skrållis och gå en promenix i det fina vädret. Senare blir det tillbaka hem och plugga, in till stan och fika, tillbaka hem och plugga sen ikväll blir det nog gymmet. Om baksmällan vill lägga sig dvs. yeey. Men nu måste jag springa, tjing! 

1a maj 2013

2013-05-01 | 10:58:45
Ingen har väl missat nyheten om att Isabella och Odd är med barn. Jag grät som en gris när jag upptäckte det. Så himla fint. Längtar tills jag kan gå ut till världen med samma nyhet. Åh!