8e maj 2013

2013-05-08 | 11:27:00
Har suttit och försökt och försökt att lösa det. Jag vill så himla gärna ha en egen hund. Jag är medveten om att jag har två super fina hundar här hemma, men ingen av de står på mig = ingen av de får jag ta med mig när jag flyttar hemifrån (inom två år). Och att köpa en valp när man precis flyttat funkar ju inte direkt så bra, då den måste ha sällskap 24/7 i början. Därför tänkte jag köpa en sånhär goding.
 
Liten och ickehårig som gör att jag kan ta med den näst intill överallt. Den är också en väldigt enkel och glad ras, vilket gör att man kan låta ens vänner ta hand om den i värsta fall om man måste iväg någonstans. Sedan har jag ju som sagt två hundar, promenaderna blir ju faktiskt inte längre för att man lägger till en hund. Och eftersom att jag kommer gå lite i skolan efter sommaren så skulle det fungera, eftersom att den inte kan vara så mycket själv första tiden. 
 
Men, det ser mörkt ut och vi får se hur det löser sig. Min plan var att ha bebben hos joline när jag är i skolan mina strötimmar, men glömde helt bort jolines råttköp som hände förra veckan. Och konstigt nog vill hon inte ha hund i lägenheten då. ;)  Men vi får se helt enkelt. Annars får jag helt enkelt vänta några år, jag har ingen brådska. Det är ändå ett stort steg att köpa hund, och inget man gör spontant. Just nu känns det bra men vi får se helt enkelt. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag har samma problem! Plus att jag vill ha världens pälsboll till hund, som dessutom inte är så liten så man kan ta den med sig överallt. Krångligt det där...

Svar: hahahha, ajdå! ärs, allt löser sig om man vill ;)
ewelina anzelius

2013-05-09 @ 02:33:05
URL: http://www.evelinatorvi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback