14e april 2013

2013-04-14 | 17:19:00
1. Mina framtidsplaner
 

Om två år tar jag studenten och är då färdigutbildad till djurvårdare. Jag kommer, som planerna ser ut nu, att jag då kommer spendera sommaren på kolmården och jobba med djuren. Vilket djur jag vill jobba med har jag faktiskt inte listat ut än. Jag gillar alla djur och har inte specialliserat mig för något än. Står mellan de marina djuren (säl, delfin, pingvin), rovdjur (lejon, tigrar, lovdjur, vargar osv) eller safari med zebror, giraffer, stutsar och antiloper osv. Har även börjar intresserat mig lite för rovfårglarna. Som ni märker vet jag inte vart jag vill än när det gäller djurart. Men kolmården ska jag iallafall innan jag ska ge mig ut och resa. 
 
Jag kommer ta några år och vara spontan och naiv. Jag kommer åka till afrika och åka på safari, (om jag inte gör det innan studenten) backpacka i usa och thailand, jobba i australien och ja. göra allt såntdär. Ska försöka ta med någon eller några, men jag ska iväg - om jag så ska åka själv. 
 
Sen kommer jag faktiskt försöka jobba några år som djurvårdare. Jag har ingen aning om hur jag kommer gilla det eller hur länge jag kommer hålla på med det. Men hade varit kul att testa andra djurparker än kolmården. Kanske utomlands? Jobba med späckhuggare i teneriffa? Åka till LA och jobba i någon park där? 
 
Jag vet som sagt inte hur länge jag kommer jobba som djurvårdare. Men jag har planer på att läsa till polis när jag känner mig redo för det. Jag har inte kommit så mycket längre i mina planer.
Jag har alltid sagt att jag har en B-plan. Den lyder att om jag inte träffar någon som vill leva med mig så ska jag skaffa hundkennel. 
 
Men ni känner ju mig, spontan som tusan och alldeles för naiv. Jag vill göra allt och lite till innan jag dör. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback