30e mars 2013

2013-03-30 | 13:50:35
Jag antar att jag borde skriva lite här när det gäller det här med att byta namn. Jag föddes då till evelina, började själv skriva med w när jag gick i 5an tror jag. Sedan dess har det varit eWelina som gäller, även fast det inte står så i passet. Jag vill verkligen inte tar massa förhastade slutsatser och tror att detta är något spontant eller att det är någon revolt.
 
Jag har tänk på namnbyte länge, men fick som 17åring faktan om att efter 18 år så kostar det rätt mycket pengar. Så då la jag ner den tanken, för jag ville inte göra något förhastat. Men fick för ca 6månader sedan syn på att nejnej, det är gratis med själva namnbytet. Sedan kostar det säkert att ändra överallt - men ingen stor klumpsumma iallafall. Så då började jag tänka på det igen. 
 
Jag tycker att evelina är ett jättefint namn, men det är inte roligt när man heter någonting som det känns som att alla gör. Sedan jag började 2an (8år) tills nu har jag alltid haft MINST en till evelina i min klass. Jag har två till evelinor i mitt stall, jag har 7 "övriga" evelinor som vänner och de finns överallt. Vilket jag tycker är tråkigt, att alltid behöva vara "ewelina A" "ewelina den rödhåriga" "anzelius". 
 
Nu vill jag att ni ska förstår att ingenting är säkert än. Det är ett stort beslut att byta namn och jag vill känna att jag är 120% säker innan jag byter. Men OM jag skulle byta, så är "spencer" namnet jag har tänk på senaste 4 månaderna. Ja, som den Pretty little liars- nörd jag är så kommer namnet därifrån. Men jag tycker det är ett snyggt namn.
 
OM OM OM OM det är så att jag bestämmer mig för spencer så kommer jag leka lite med de olika namnen.  Antingen har jag spencer som tilltalsnamn men ewelina som mellannamn, vilket betyder att släkt och de som vill får såklart säga ewelina. Eller så gör jag tvärtom - låter ewelina vara kvar som tilltalsnamn men lägger till spencer som mellannamn och då att jag själv använder det som tilltalsnamn. 
 
Jag vill bara att ni ska förstå att det handlar inte om att jag är otacksam mot mina föräldrar. Jag har inte pratat med de om att byta namn än, utan vill känna efter vad jag vill först. För det är en otroligt stor grej att byta namn och inget man gör över en vecka. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars dina föräldrar...jag tror väl att de läser din blogg....eller är de lika DUMMA som du...isåfall inget att göra...tyvärr

Svar: ja de är nog lika dumma som jag :) Jag tror det går i släkten!
ewelina anzelius

2013-03-30 @ 17:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback